dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον
επαγγελματισμό των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό
μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού στις
σύγχρονες κοινωνίες αλλά μια θεωρητική προσέγγιση του όρου επαγγελματισμός
στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην ελληνική πραγματικότητα. Επίσης, γίνεται
αναφορά στο ρόλο του δ/ντή στο ελληνικό σχολείο και ειδικότερα αναζητούνται τα
χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού διευθυντή καθώς και οι παράγοντες που
σχετίζονται θετικά ή αρνητικά με τον επαγγελματισμό. Το δεύτερο μέρος της
εργασίας περιλαμβάνει τη διενέργεια ποιοτικής έρευνας με σκοπό να διερευνηθούν
οι αντιλήψεις 15 εκπαιδευτικών , δημοσίων σχολείων , α/θμιας εκπαίδευσης σχετικά
με την αντίληψη που έχουν για τον επαγγελματισμό των διευθυντών των σχολικών
μονάδων. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν είναι ιδιαίτερα σημαντικά και αφορούν
τις αντιλήψεις που έχουν διαμορφώσει για τον επαγγελματισμό αλλά και τα
χαρακτηριστικά του στο χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα της διοίκησης, τους
παράγοντες που ενισχύουν ή εμποδίζουν την διαμόρφωση επαγγελματισμού καθώς
και το ρόλο της Πολιτείας στο ζήτημα αυτό. Πολύτιμη είναι και η συμβολή του
επαγγελματισμού στην εύρυθμη λειτουργία και στη διαμόρφωση ενός θετικού
σχολικού κλίματος, όπως παραδέχονται, πράγμα που οφείλει να προβληματίσει την
πολιτεία και να λάβει μέτρα για την ενίσχυσή του _______________________________________________________________________________________________________________________________________________This paper looks into teachers' views on the professionalism of primary school
principals. In the theoretical part of the project, there is reference to the profession of
the teacher in modern societies but with a theoretical approach to the term of
professionalism in education and especially in Greek reality. Also, reference is made
to the role of the principal in the Greek school and in particular the characteristics of an effective principal are sought as well as the factors that are positively or negatively
related to professionalism. The second part of the work includes conducting
qualitative research in order to explore the perceptions of 15 teachers, public schools,
primary education regarding their perception of the professionalism of school
principals. The results are particularly important and relate to the perceptions they
have formed about professionalism but also its characteristics in the field of education
and in particular administration, the factors that enhance or hinder the formation of
professionalism and the role of the State in this issue. The contribution of
professionalism to the proper functioning and formation of a positive school climate,
as they admit, is also valuable, which should concern the state and take measures to
strengthen it | en_US |