dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγράψει το βαθμό ετοιμότητας των
εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν τις διαστάσεις της Κατανεμημένης Ηγεσίας.
Καταγράφει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και διευθυντών για το περιβάλλον μέσα
στο οποίο κατανέμονται οι πρακτικές ηγεσίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό συγκείμενο
και αναδεικνύει τα εμπόδια που θα εμφανιστούν σε μια ενδεχόμενη προώθηση της
Κατανεμημένης Ηγεσίας στα ελληνικά σχολεία. Σύμφωνα με τον νόμο 1566/1985
υφίσταται για πρώτη φορά ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο οποίος εννοιολογικά δίνει τον
πρόδρομο για την ανάπτυξη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των
σχολείων. Μέσω του Συλλόγου Διδασκόντων διεξάγονται συνεδριάσεις, στις οποίες
λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με την ομαλή λειτουργικότητα μέσα στο εκπαιδευτικό
σύνολο. Δηλαδή, λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με τις βαθμολογίες, τις προαγωγές,
τις απολύσεις και τις τιμωρίες των μαθητών, καθώς μοιράζονται οι ευθύνες στους
μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Παρόλα αυτά όπως διαπιστώνεται, στο κομμάτι της
λήψης αποφάσεων, οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να έχουν ευελιξία σε μια πιο
δημιουργική πορεία των μαθημάτων τους, ως αποτέλεσμα να προσκολλώνται στο
κοινότυπο ανώτερο επίπεδο διοίκησης. Τα εκπαιδευτικά συστήματα προσπαθούν να
πραγματοποιήσουν αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, ώστε να γίνουν πιο ενεργά στο ρόλο
που αντιπροσωπεύουν, αλλά το αποτέλεσμα είναι αρνητικό αφού εν τέλει η επίτευξη
αυτή φέρνει το ακριβώς αντίθετο του αρχικού στόχου, δηλαδή φέρνει την ακινησία των
εκπαιδευτικών συστημάτων. Ωστόσο, ο θεσμός του Συλλόγου Διδασκόντων αποτελεί
σημαντικό διοικητικό όργανο και η συμμετοχή του στη λήψη αποφάσεων συμβάλλει
στην κατεύθυνση της αλλαγής και της βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος.________________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of this paper is to record the degree of readiness of teachers to adopt the
dimensions of distributed leadership. It records the perceptions of teachers and
principals about the environment in which leadership practices are distributed in the
Greek educational context and at each level respectively and highlights the obstacles
that will appear in a possible promotion of distributed leadership in Greek schools.
According to law 1566/1985, the Teachers' Association exists for the first time, which
conceptually gives the precursor for the development of primary and secondary
education of schools. Meetings are held through the Teachers' Association, in which
decisions are made regarding the smooth functioning within the educational ensemble.
That is, decisions are made about students' grades, promotions, dismissals and
punishments, as responsibilities are shared between students and teachers. Despite
those, as it turns out, in the decision-making part, teachers find it difficult to have
flexibility in a more creative course of their lessons, as a result of which they cling to
the common higher level of administration. Education systems are trying to make
changes and reforms in order to become more active in the role they represent, but the
result is negative since in the end this achievement brings the exact opposite of the
original goal, it brings the immobility of the education systems too. However, the
institution of the Teachers' Association is an important administrative body and its
participation in decision-making contributing to the direction of change and
improvement of the educational system. | en_US |