Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΦωτιάδου, Παρασκευή
dc.contributor.authorFotiadou, Paraskevi
dc.date.accessioned2025-01-15T12:30:17Z
dc.date.available2025-01-15T12:30:17Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5266
dc.description.abstractTο ζήτημα της αξιολόγησης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απουσίαζε παντελώς οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης της εκπαίδευσης για περισσότερο από τριάντα χρόνια. Ωστόσο προσπάθειες έγιναν πολλές , άλλα τελικά για διάφορους λόγους οδηγούνταν σε αδρανοποίηση ή ακόμη και σε κατάργηση. Μια από τις πολλές προσπάθειες εφαρμογής ενός συστήματος αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ήταν η υποχρεωτική εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας σε όλες τις σχολικές μονάδες της επικράτειας το σχολικό έτος 2013-2014 .Όμως αντιμετωπίστηκε ως μια διεκπεραιωτική, άκρως γραφειοκρατική διαδικασία, συνδεδεμένη με την παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Παρόλα αυτά το ζήτημα παραμένει επίκαιρο καθώς επανέρχεται διαρκώς σε κάθε προσπάθεια εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε κεντρικό επίπεδο. Μάλιστα, το 2020 επανήλθαν τα σενάρια για την επαναφορά του θεσμού. Στην παρούσα εργασία απευθυνθήκαμε σε διευθυντές ,εκπαιδευτικούς αλλά και νέους διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων, των αντιδράσεων αλλά και των προοπτικών που διαβλέπουν αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση έξι χρόνια μετά την υποχρεωτική εφαρμογή της. Διαπιστώθηκε πως με τον όρο αξιολόγηση εννοείται την διαπίστωση των πεπραγμένων ενώ με τον όρο αυτοξιολόγηση η διαδικασία της αξιολόγησης που υλοποιείται από τα ίδια τα άτομα της σχολικής μονάδας, Σκοπός της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.. Επίσης θεωρείται η αξιολόγηση αναγκαία αλλά με προϋποθέσεις. Ωστόσο διαπιστώθηκε πως υπήρχαν αντιδράσεις, κατά την εφαρμογή της, ενώ έλλειπαν οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Επιπλέον, πριν να αρχίσει η (επαν)εφαρμογή του μέτρου, κρίνονται αναγκαίες αλλαγές. Τέλος διατυπώθηκαν προτάσεις._________________________________________________________________________________________________________________________________________________-The issue of evaluation has preoccupied the educational community for the last decades, at both international and national level. In Greek educational system, any form of educational evaluation was completely absent for more than thirty years. However, many attempts were made, but in the end, for a variety of reasons, they were led to inactivation or even abolition. One of the efforts to implement an assessment system in Greek educational system was the mandatory implementation of the school self-assessment system in all schools of the country during the school year 2013-2014.However, it was treated as a procedural, highly bureaucratic process, linked to the pathogenesis of the Greek educational system. Nevertheless, the issue remains topical as it constantly reappears in every educational planning effort at central level. In fact, the self-assessment process is planned to be conducted during the school year 2020. In the current work, we addressed principals ( both experienced and not) as well as teachers of Primary Education in order to explore their views and reactions, six years after its mandatory implementation and the prospects for the upcoming self-assessment. It was found that the term evaluation means the ascertainment of what has been done, while the term self evaluation means the process of evaluation that is implemented by the individuals of the school unit. The purpose of the evaluation of the school unit is the improvement of the educational work. Also,it was made clear that the evaluation is considered necessary, but under certain conditions. However, it was found that there were reactions during its implementation, while the necessary conditions were missing. In addition, before the (re)implementation of this measure , prerequisite conditions and actions are deemed necessary. Finally, suggestions were madeen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδαςen_US
dc.subjectαπόψειςen_US
dc.subjectαντιδράσειςen_US
dc.subjectπροοπτικέςen_US
dc.subjectAssesment of the school Uniten_US
dc.subjectopinionsen_US
dc.subjectreactionsen_US
dc.subjectprospectsen_US
dc.titleΑυτοαξιολόγηση έξι χρόνια μετά: απόψεις , αντιδράσεις και προοπτικέςen_US
dc.title.alternativeSelf - evaluation six yaers later: views, reactions and perspectivesen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record