dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μικρής έκτασης έρευνα στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον καθηγητή πληροφορικής στην οργάνωση και τη διοίκηση των σχολικών μονάδων των Ελληνικών δημόσιων σχολείων. Έχει ως στόχο αφενός την διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της διοίκησης των σχολικών οργανισμών και αφετέρου επιχειρεί να παρουσιάσει τις διαφοροποιήσεις που συντελέστηκαν στη λειτουργία και την οργάνωση των σχολείων, κατά την περίοδο έξαρσης των κρουσμάτων του κορονοϊού που διήρκησαν οι δύο καραντίνες του 2020.
Η κύρια μέθοδος έρευνας που ακολουθήθηκε είναι η ποιοτική θεματική ανάλυση περιεχομένου, μέθοδος με την οποία πραγματοποιήθηκε η ανάλυση των συνεντεύξεων. Οι τελευταίες διενεργήθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2020 με τα υποκείμενα της έρευνας να αποτελούν δάσκαλοι και καθηγητές από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα, καθώς επίσης και πληροφορικοί από τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Το συμπέρασμα που δύναται να εξαχθεί από αυτή την πολύμηνη εκπόνηση είναι πως οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές πληροφορικής στα σχολεία τείνουν να έχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις, γεγονός που αποφαίνεται από τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των πληροφορικών, των διευθυντών και του λοιπού προσωπικού του σχολείου.
Η έρευνα ξεκινά με την εισαγωγή στο θέμα που πραγματεύεται η μελέτη με την καταγραφή βασικών εισαγωγικών στοιχείων από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και τον/την πληροφορικό μέσα σε αυτό. Ακολουθεί το θεωρητικό υπόβαθρο, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά σε ζητήματα που άπτονται της τεχνολογικής ηγεσίας και του καθηγητή πληροφορικής. Στη συνέχεια, επισημαίνονται θέματα όπως η συνεργασία του/της πληροφορικού με τον/την διευθυντή/τρια, όπως επίσης και η συνεισφορά του/της πρώτου στο σχεδιασμό και την εφαρμογή της καινοτομίας. Η επόμενη ενότητα αναφέρεται στα ερευνητικά ερωτήματα, ενώ από την 7η ενότητα ξεκινά η μεθοδολογία της έρευνας. Η τελευταία καταγράφει θεωρητικά στοιχεία για την ανάλυση περιεχομένου και το θεωρητικό πλαίσιο διεξαγωγής της συνέντευξης. Μετέπειτα, πραγματοποιείται η καταγραφή της διαμόρφωσης των πέντε αξόνων του πλάνου της συνέντευξης, μαζί με τα δεδομένα δειγματοληψίας της μελέτης και τους συμμετέχοντες σε αυτήν. Έπειτα, από την ενότητα της μεθοδολογίας ακολουθούν τα αποτελέσματα της έρευνας, όπου διενεργείται η δημιουργία θεματικών προτάσεων από την ανάλυση των συνεντεύξεων. Ο βασικός κορμός της εργασίας ολοκληρώνετε με τα συμπεράσματα που εξάγονται από την έρευνα μέσω του σχολιασμού και των παρατηρήσεων που δύναται να καταγραφούν. Οι τελικές ενότητες της εργασίας περιλαμβάνουν τις προτάσεις για επέκταση της παρούσας έρευνας και συλλογισμούς για μελλοντικές έρευνες στο θέμα που πραγματεύεται αυτή η μελέτη, τη βιβλιογραφία που ακολουθεί τους κανόνες βιβλιογραφικής αναφοράς του στυλ A.P.A. (American Psychological Association, Citation Style. 6th edition), και το παράρτημα, το οποίο περιέχει το τελικό πλάνο της συνέντευξης, καθώς και το παραχωρητήριο συνέντευξης που χρησιμοποιήθηκε για λόγους διαφάνειας της έρευνας. Τέλος, είναι δέον να αναφερθεί πως ακολουθήθηκαν οι οδηγίες συγγραφής διπλωματικών εργασιών του Πανεπιστημίου, όπως επίσης και οι επιμέρους οδηγίες για την δομή των ενοτήτων και τα στοιχεία στυλ κειμένου._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________The present thesis is a small-scale research on teachers' perceptions of the computer science teacher in the organization and administration of Greek public schools. It aims on the one hand to investigate the views of teachers in the light of the management of school organizations and on the other hand attempts to present the differences that occurred in the operation and organization of schools, during the outbreak of coronavirus cases that lasted the two quarantines of 2020.
The main research method followed was the qualitative thematic content analysis, a method by which the analysis of the interviews was carried out. The latter were conducted in the second half of 2020 with the subjects of the research being teachers and professors from primary and secondary education respectively, as well as computer scientists from both levels of education.
The conclusion that can be drawn from this multi-month study is that teachers' perceptions of the issues faced by IT teachers in schools tend to vary considerably, as evidenced by the relationships and interactions between IT teachers, principals and of other school staff.
The research begins with the introduction to the subject of the study by recording the basic introductory elements from the educational system of the country and the IT in it. The following is the theoretical background, in which extensive reference is made to issues related to technological leadership and the computer science teacher. Next, issues such as the IT partner's collaboration with the manager are highlighted, as well as the former's contribution to the design and implementation of the innovation. The next section refers to the research questions, while from the 7th section the research methodology begins. The latter records theoretical data for the content analysis and the theoretical framework of the interview. Subsequently, the configuration of the five axes of the interview plan is recorded, together with the sampling data of the study and the participants in it. Then, from the methodology section, follow the results of the research, where the creation of thematic proposals from the analysis of the interviews is carried out. You complete the main body of the work with the conclusions drawn from the research through the commentary and observations that can be recorded. The final sections of the paper include suggestions for extending the present study and reasoning for future research on the subject matter of this study, the bibliography following the A.P.A. (American Psychological Association, Citation Style. 6th edition), and the appendix, which contains the final interview plan, and the interview concession used for research transparency purposes. Finally, it should be mentioned that the instructions for writing thesis of the University were followed, as well as the individual instructions for the structure of the sections and the text style elements. | en_US |