dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση της κρητικής διαλέκτου ως ένα
χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας, με τοπική ομορφιά, με ετερογενή χαρακτήρα και
υφολογικές παραλλαγές. Αρχικά, γίνεται μια γενική αναφορά στην Κρητική διάλεκτο,
εστιάζοντας στην καθημερινή ζωή της Κρήτης, μέσα από συζητήσεις, μαντινάδες, σύνθετες
λέξεις, παροιμίες και μαγειρικές ιδέες. Αναδύεται η δυναμική της και οι αντιθέσεις της καθώς
συγκρίνεται με άλλη διάλεκτο άλλης γεωγραφικής και κοινωνικής περιοχής. Στη συνέχεια,
εξετάζεται η γλώσσα του «Ερωτόκριτου» και μιας τηλεταινίας, για να αναδειχθεί η εκφορά της
μέσα από τη Λογοτεχνία και τη Μυθοπλασία. Τέλος, μελετάται η παιδαγωγική του κριτικού
γραμματισμού για το θέμα της γλωσσικής πολυμορφίας και κατατίθεται διδακτική πρόταση
αξιοποίησης της κρητικής διαλέκτου στη Διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στην Ε΄
Δημοτικού. Μέσα από όλα αυτά, παράγεται ένα μοναδικό και αξιόλογο αισθητικό αποτέλεσμα
που αποδεικνύει πως η γλώσσα δεν είναι μόνο επικοινωνία, αλλά πολιτισμός. __________________________________________________________________________________________________________________________The present thesis aims to investigate the Cretan dialect as a characteristic of Greek society, with
local beauty, heterogeneous character and stylistic variations. Initially, a general reference to the
Cretan dialect is made, focusing on everyday life in Crete, through conversations, mantinades,
compound words, proverbs and culinary ideas. Its dynamics and contrasts emerge as it is compared
with another dialect of another geographical and social region. The language of 'Erotokritos' and
a TV movie is then examined to highlight its expression through Literature and Fiction. Finally,
the pedagogy of critical literacy on the topic of linguistic diversity is studied and a teaching
proposal for the use of the Cretan dialect in the teaching of the language course in the 5th grade is
presented. Through all this, a unique and remarkable aesthetic result is produced, proving that
language is not only communication, but culture | en_US |