Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤιριακίδου, Ηλέκτρα
dc.contributor.authorTiriakidou, Ilektra
dc.date.accessioned2025-01-16T09:14:05Z
dc.date.available2025-01-16T09:14:05Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5271
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση της κρητικής διαλέκτου ως ένα χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας, με τοπική ομορφιά, με ετερογενή χαρακτήρα και υφολογικές παραλλαγές. Αρχικά, γίνεται μια γενική αναφορά στην Κρητική διάλεκτο, εστιάζοντας στην καθημερινή ζωή της Κρήτης, μέσα από συζητήσεις, μαντινάδες, σύνθετες λέξεις, παροιμίες και μαγειρικές ιδέες. Αναδύεται η δυναμική της και οι αντιθέσεις της καθώς συγκρίνεται με άλλη διάλεκτο άλλης γεωγραφικής και κοινωνικής περιοχής. Στη συνέχεια, εξετάζεται η γλώσσα του «Ερωτόκριτου» και μιας τηλεταινίας, για να αναδειχθεί η εκφορά της μέσα από τη Λογοτεχνία και τη Μυθοπλασία. Τέλος, μελετάται η παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού για το θέμα της γλωσσικής πολυμορφίας και κατατίθεται διδακτική πρόταση αξιοποίησης της κρητικής διαλέκτου στη Διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στην Ε΄ Δημοτικού. Μέσα από όλα αυτά, παράγεται ένα μοναδικό και αξιόλογο αισθητικό αποτέλεσμα που αποδεικνύει πως η γλώσσα δεν είναι μόνο επικοινωνία, αλλά πολιτισμός. __________________________________________________________________________________________________________________________The present thesis aims to investigate the Cretan dialect as a characteristic of Greek society, with local beauty, heterogeneous character and stylistic variations. Initially, a general reference to the Cretan dialect is made, focusing on everyday life in Crete, through conversations, mantinades, compound words, proverbs and culinary ideas. Its dynamics and contrasts emerge as it is compared with another dialect of another geographical and social region. The language of 'Erotokritos' and a TV movie is then examined to highlight its expression through Literature and Fiction. Finally, the pedagogy of critical literacy on the topic of linguistic diversity is studied and a teaching proposal for the use of the Cretan dialect in the teaching of the language course in the 5th grade is presented. Through all this, a unique and remarkable aesthetic result is produced, proving that language is not only communication, but cultureen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκρητική διάλεκτοςen_US
dc.subjectμαντινάδεςen_US
dc.subjectκρητικές παροιμίεςen_US
dc.subjectδιδασκαλία της γλώσσαςen_US
dc.subjectCretan dialecten_US
dc.subjectmantinadesen_US
dc.subjectCretan proverbsen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.titleΣτα Ίχνη της Κρητικής Γλωσσολαλιάςen_US
dc.title.alternativeIn the Traces of Cretan Linguisticsen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record