Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤσέπουρα, Βασιλική Μαρία
dc.date.accessioned2025-01-16T10:48:26Z
dc.date.available2025-01-16T10:48:26Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5279
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για τη γλωσσική ποικιλία στον τομέα της λογοτεχνίας. Η γλωσσική ποικιλότητα αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο. Ωστόσο, η τάση για περιορισμό της και η υιοθέτηση της μονογλωσσίας, μέσω της χρήσης της νεοελληνικής κοινής, είναι αισθητή σε κάθε πεδίο. Aρχικά, οριοθετείται και αποσαφηνίζεται ο όρος γλωσσική ποικιλία και οι διάφορες εκφάνσεις της. Γίνεται αναφορά στη θέση που κατέχει η γλωσσική ποικιλία στην λογοτεχνία και στην εκπαίδευση και καταγράφονται και οι στάσεις των μαθητών απέναντι στη γλωσσική ποικιλότητα. Παράλληλα, γίνεται μια αναδρομή σε προγράμματα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα γλωσσικής ποικιλίας αλλά βλέπουμε και πώς η γλωσσική ποικιλία αξιοποιείται στα νεότερα προγράμματα σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι να μελετήσει τη γλωσσική ποικιλία και να αναδείξει πώς αυτή αξιοποιείται στο λογοτεχνικό έργο «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γεώργιου Βιζυηνού, το οποίο θεωρείται ένα από τα αριστουργήματά του, καθώς αποτελεί μείγμα δημοτικής γλώσσας με καθαρεύουσα, η οποία διανθίζεται από το βορειοελλαδίτικο και θρακιώτικο ιδίωμα, κυρίως στα διαλογικά μέρη του κειμένου. Η εργασία ολοκληρώνεται με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης της γλωσσικής ποικιλίας, τα συμπεράσματα και με την παράθεση των βιβλιογραφικών αναφορών._______________________________________________________________________________________________________________________In this work we talk about linguistic diversity in the field of literature. Linguistic diversity is a timeless phenomenon. However, the tendency to limit it and the adoption of monolingualism, through the use of modern Greek, is noticeable in every field. Initially, the language variety and its various aspects are defined and clarified. Refers to the term of linguistic diversity in literature and education, and students' attitudes towards linguistic diversity are recorded. At the same time, there is a review of secondary education curricula on issues of linguistic diversity, but we also see how linguistic diversity is utilized in the newest secondary education curricula. The aim of the paper is to study the linguistic variety and to highlight how it is used in the literary work "The sin of my mother" by Georgios Vizyinos, which is considered one of his masterpieces as it is a mixture of demotic language with purist Greek, which is interspersed by the Northern Helladic and Thracian idiom, mainly in the dialogue parts of the text. The work concludes with suggestions for the didactic use of the linguistic variety, the conclusions and the bibliographical references.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectγλωσσική ποικιλίαen_US
dc.subjectδιάλεκτοςen_US
dc.subjectλογοτεχνίαen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectΒιζυηνόςen_US
dc.subjectlanguage varietionen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectdialecten_US
dc.subjectVizyenosen_US
dc.titleΗ γλωσσική ποικιλία στη λογοτεχνία, στο έργο του Γ. Βιζυηνού και η διδακτική της αξιοποίησηen_US
dc.title.alternativeThe linguistic variety in letarature, in the work of G. Vizyinosen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record