Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαλεράντε, Ευαγγελία
dc.contributor.authorΔημητρίου, Ευάγγελος
dc.contributor.authorDimitriou, Evangelos
dc.date.accessioned2025-01-16T14:06:06Z
dc.date.available2025-01-16T14:06:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5283
dc.description.abstractΗ πτυχιακή εργασία με τίτλο: "Τεχνητή Νοημοσύνη και Δια Βίου Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Ευκαιρίες" εξετάζει τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στη δια βίου εκπαίδευση, αναλύοντας τις προοπτικές και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωσή της στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αρχικά, στην περίληψη παρέχεται μια σύντομη επισκόπηση, τόσο στην ελληνική, όσο και στην αγγλική γλώσσα, των στόχων και των αποτελεσμάτων της εργασίας, ενώ στον πρόλογο εκφράζονται ευχαριστίες προς τα άτομα που στήριξαν την προσπάθεια. Στην εισαγωγή, παρουσιάζεται το πλαίσιο της μελέτης, τονίζοντας τη σημασία της ΤΝ στην εκπαίδευση και θέτοντας τους κύριους άξονες της έρευνας. Το πρώτο κεφάλαιο ξεκινά με τον ορισμό της ΤΝ και την ιστορική της εξέλιξη, δίνοντας έμφαση στη σημασία της στη δια βίου εκπαίδευση. Στη συνέχεια, το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει την έννοια της δια βίου εκπαίδευσης, τους στόχους της, καθώς και τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα αυτό, υπογραμμίζοντας τη συνεχή ανάγκη για απόκτηση δεξιοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Το τρίτο κεφάλαιο παρέχει μια συνοπτική επισκόπηση της ΤΝ στην εκπαίδευση, παρουσιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα και τη συνεισφορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) στην προώθηση της ΤΝ και την ενσωμάτωσή της στη δια βίου μάθηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο, εξετάζονται οι κύριες προκλήσεις που σχετίζονται με την ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως η ανάγκη για αναπροσαρμογή της εκπαίδευσης και οι κοινωνικοί και ηθικοί περιορισμοί, ενώ παράλληλα αναδεικνύονται οι ευκαιρίες για καινοτομία στη διδασκαλία μέσω της ΤΝ. Το πέμπτο κεφάλαιο εστιάζει σε προτάσεις για την ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης μέσω της ΤΝ, παρουσιάζοντας ακροθιγώς εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη, καθώς και πρωτοβουλίες κρατών-μελών της Ε.Ε. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο, καταγράφονται τα συμπεράσματα της έρευνας και προτείνονται μελλοντικές εκπαιδευτικές πολιτικές που θα ενσωματώνουν την ΤΝ για την περαιτέρω βελτίωση της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης, καθώς καταγράφεται η αναγκαιότητα και συμβολή της παρούσας μελέτης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τις βιβλιογραφικές αναφορές, που περιλαμβάνουν ελληνόγλωσσες, ξενόγλωσσες και διαδικτυακές πηγές________________________________________________________________________________________________________________________________________This bachelor thesis entitled: "Artificial Intelligence and Lifelong Learning: challenges and opportunities" examines the role of artificial intelligence (AI) in lifelong education, analyzing the prospects and challenges arising from its integration into the educational system. Initially, the abstract provides a brief overview, in both Greek and English language, of the objectives and results of the study, while the preface expresses thanks to the individuals who supported the effort. In the introduction, the context of the study is presented, highlighting the importance of AI in education and setting out the main lines of research. The first chapter begins with a definition of AI and its historical development, emphasizing its importance in lifelong learning. The second chapter then analyses the concept of lifelong learning, its objectives and current developments in this field, underlining the continuous need for the acquisition of skills throughout life. The third chapter provides a brief overview of AI in education, presenting recent developments in Greece and the contribution of the European Union (EU) to the promotion of AI and its integration in lifelong learning. In chapter four, the main challenges related to the integration of AI in the educational process, such as the need to adapt education and social and ethical constraints, are examined, while opportunities for innovation in teaching through AI are highlighted. Chapter five focuses on proposals for enhancing lifelong learning through AI, presenting superficially educational programmes in Greece and Europe, as well as initiatives of EU member-states. Finally, in chapter six, the conclusions of the research are recorded and future educational policies that will incorporate AI for the further improvement of lifelong learning and education are proposed, as the necessity and contribution of this study is also recorded. The thesis concludes with the bibliographical references, which include sources in Greek, foreign languages and online references.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectτεχνητή νοημοσύνηen_US
dc.subjectδια βίου εκπαίδευσηen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια /προσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΕυρωπαϊκή Ένωσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectprimary/preschool educationen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjecteducational policyen_US
dc.titleΤεχνητή Νοημοσύνη και Δια Βίου Εκπαίδευση: προκλήσεις και ευκαιρίες.en_US
dc.title.alternativeArtificial Intelligence and Lifelong Learning: challenges and opportunitiesen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record