dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει τα σημαντικότερα μνημεία της
Θεσσαλονίκης συνδέοντας έννοιες πολυπολιτισμικού περιεχομένου με την βοήθεια της
παιδαγωγικής και εικαστικής προσέγγισης στα νηπιαγωγεία. Το πόνημα αυτό ξεκινάει με την
παρουσίαση της τοπικής ιστορίας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης και στη
συνέχεια την ανάδειξη σημαντικών μνημείων όπως την Ροτόντα, την Αψίδα του Γαλερίου, το
Γενί Τζαμί, το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τον Λευκό Πύργο. Σαφέστατα θα
αναλυθεί και η σπουδαιότητα της σημασίας της ιστορίας, η όποια στη πορεία θα συσχετιστεί
με την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής προσέγγισης. Η εφαρμογή κατάλληλων εικαστικών
προγραμμάτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαδραματίζει ένα πιο δύσκολο αλλά
ταυτόχρονα πολύ σημαντικό έργο, ώστε τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία να αφομοιώσουν
την σπουδαιότητα αυτών των ιστορικών γεγονότων με έναν διασκεδαστικό τρόπο (Φαρδή,
2013; Αδαμαντίου, 2020). Σκοπός αυτού του πονήματος είναι μέσα από την εφαρμογή της
εκπαιδευτικής συνεισφοράς να αναπτυχθεί η πολυπολιτισμικότητα, τα παιδιά να γνωρίσουν
την ιστορία της πόλης και να είναι σε θέση να κατανοούν τα μνημεία (Τάκης, 2022; Δούκα,
2018). Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η συλλογική αυτογνωσία και αναπτύσσεται η ιστορική
γνώση που αντανακλά το ανθρώπινο παρελθόν (Αδαμαντίου, 2020; Φαρδή, 2013;
Αδαμάντιου, 2020).________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This project aims to present the most important monuments of Thessaloniki by connecting concepts of multicultural content with the help of pedagogical and visual approach in kindergartens. This work starts with the presentation of the local history and Cultural Heritage of Thessaloniki and then the highlighting of important monuments such as the Rotunda, the Arch of Galerius, the Yeni Mosque, the Statue of Alexander the Great and the White Tower. Clearly, the importance of the significance of history will also be analyzed, which in the process will be related to the use of the educational approach. The implementation of appropriate art programs to preschool children plays a more difficult but at the same time very important task so that children from a very young age can assimilate the importance of these historical events in an entertaining way (Fardi, 2013; Adamantiou 2020). The aim of this project is to develop multiculturalism through the application of educational contributions, to make children aware of the history of the city and to be able to understand the monuments (Takis, 2022; Douka, 2018). In this way, collective self-awareness is increased, and historical knowledge is developed that reflects the human past (Adamantiou, 2020; Fardi, 2013; Adamantiou, 2020). | en_US |