dc.description.abstract | O σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και ορίζεται ως μια βίαιη και
επιθετική συμπεριφορά, η οποία εμφανίζεται μέσα στον χώρο του σχολείου και έχει
σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχολογική αλλά και στην συναισθηματική κατάσταση του
ίδιου του παιδιού, καθώς επίσης και στην διαδικασία της μάθησης αφού την δυσκολεύει
περισσότερο . Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη βίαιη συμπεριφορά ενός παιδιού
σε κάποιο άλλο παιδί ,η οποία έχει στόχο την πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου. Όλη
αυτή η κατάσταση επηρεάζει το θύμα σε μεγάλο βαθμό και δεν τον αφήνει να ζήσει
ανέμελα την παιδική του ηλικία αλλά τον οδηγεί να ζει έναν εφιάλτη καθημερινά .Για τον
λόγο αυτό στην παρούσα εργασία ασχολούμαστε με τον εκφοβισμό ώστε να γίνει
καλύτερη κατανόηση του φαινομένου, των αιτιών του αλλά και του τρόπου
αντιμετώπισης του μέσω των αφηγήσεων των παιδιών που βίωσαν τον εκφοβισμό στο
σχολικό περιβάλλον . Η ανάλυση αυτών των αφηγήσεων βασίστηκε στην Κριτική Ανάλυση
Λόγου με την χρήση των εργαλείων της Συστημικής - Λειτουργικής Γραμματικής του Μ.Α.Κ
Halliday με στόχο τον εντοπισμό γλωσσικών επιλογών που μας φανερώνουν τις
διαφορετικές όψεις της πραγματικότητας. Μετά από την ανάλυση εντοπίστηκε ότι ενεργό
ρόλο του δράστη τον κατέχουν οι θύτες ενώ από την άλλη πλευρά τα θύματα
παρουσιάζονται με παθητικότητα μη δρώντας για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και
αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται άσχημες επιπτώσεις σε αυτούς . Τα είδη του
εκφοβισμού που παρατηρούμε στις αφηγήσεις είναι κυρίως ο σωματικός , ο λεκτικός , ο
ηλεκτρονικός και ο συναισθηματικός εκφοβισμός.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________School bullying is a very common phenomenon and is defined as a violent behavior in
schools which occurs within the school environment and has a serious impact on the
psychological and emotional state of the child's well-being, as well as on the learning
process, as it makes it difficult .It is a repeated violent behavior of a child to another child,
which is intended to cause physical or mental harm . All this situation affects the victim
greatly and does not let him live carefree childhood but leads him to live a nightmare every
day. In this paper we deal with bullying in order to provide a better understanding of the
phenomenon, its causes and the way of dealing with it. through the narratives of the
children who experienced bullying in the school environment.The analysis of these narratives
was based on Critical Analysis Discourse Analysis using the tools of the Systemic-Functional
Grammar of M.A.K. Halliday with the aim of identifying linguistic choices that reveal to us
the different aspects of reality.After the analysis it was identified that active role of the
perpetrator is played while on the other hand the victims present themselves with passivity
by not acting to defend themselves and this results in bad effects on them.The kinds of
bullying that we observe in the narratives are mainly the physical, the verbal, the online and
emotional bullying. | en_US |