Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργάλου, Μαρία
dc.contributor.authorΤασούδη, Γεωργία
dc.contributor.authorTasoydi, Georgia
dc.date.accessioned2025-01-17T12:30:22Z
dc.date.available2025-01-17T12:30:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5293
dc.description.abstractO σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και ορίζεται ως μια βίαιη και επιθετική συμπεριφορά, η οποία εμφανίζεται μέσα στον χώρο του σχολείου και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχολογική αλλά και στην συναισθηματική κατάσταση του ίδιου του παιδιού, καθώς επίσης και στην διαδικασία της μάθησης αφού την δυσκολεύει περισσότερο . Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη βίαιη συμπεριφορά ενός παιδιού σε κάποιο άλλο παιδί ,η οποία έχει στόχο την πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου. Όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει το θύμα σε μεγάλο βαθμό και δεν τον αφήνει να ζήσει ανέμελα την παιδική του ηλικία αλλά τον οδηγεί να ζει έναν εφιάλτη καθημερινά .Για τον λόγο αυτό στην παρούσα εργασία ασχολούμαστε με τον εκφοβισμό ώστε να γίνει καλύτερη κατανόηση του φαινομένου, των αιτιών του αλλά και του τρόπου αντιμετώπισης του μέσω των αφηγήσεων των παιδιών που βίωσαν τον εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον . Η ανάλυση αυτών των αφηγήσεων βασίστηκε στην Κριτική Ανάλυση Λόγου με την χρήση των εργαλείων της Συστημικής - Λειτουργικής Γραμματικής του Μ.Α.Κ Halliday με στόχο τον εντοπισμό γλωσσικών επιλογών που μας φανερώνουν τις διαφορετικές όψεις της πραγματικότητας. Μετά από την ανάλυση εντοπίστηκε ότι ενεργό ρόλο του δράστη τον κατέχουν οι θύτες ενώ από την άλλη πλευρά τα θύματα παρουσιάζονται με παθητικότητα μη δρώντας για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται άσχημες επιπτώσεις σε αυτούς . Τα είδη του εκφοβισμού που παρατηρούμε στις αφηγήσεις είναι κυρίως ο σωματικός , ο λεκτικός , ο ηλεκτρονικός και ο συναισθηματικός εκφοβισμός.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________School bullying is a very common phenomenon and is defined as a violent behavior in schools which occurs within the school environment and has a serious impact on the psychological and emotional state of the child's well-being, as well as on the learning process, as it makes it difficult .It is a repeated violent behavior of a child to another child, which is intended to cause physical or mental harm . All this situation affects the victim greatly and does not let him live carefree childhood but leads him to live a nightmare every day. In this paper we deal with bullying in order to provide a better understanding of the phenomenon, its causes and the way of dealing with it. through the narratives of the children who experienced bullying in the school environment.The analysis of these narratives was based on Critical Analysis Discourse Analysis using the tools of the Systemic-Functional Grammar of M.A.K. Halliday with the aim of identifying linguistic choices that reveal to us the different aspects of reality.After the analysis it was identified that active role of the perpetrator is played while on the other hand the victims present themselves with passivity by not acting to defend themselves and this results in bad effects on them.The kinds of bullying that we observe in the narratives are mainly the physical, the verbal, the online and emotional bullying.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκφοβισμόςen_US
dc.subjectσωματικόςen_US
dc.subjectψυχικός πόνοςen_US
dc.subjectκριτική ανάλυση λόγουen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectpsysicalen_US
dc.subjectpschological painen_US
dc.subjectcritical discourse analysisen_US
dc.titleΣχολικός εκφοβισμός: αναλύοντας κριτικά αφηγήσεις παιδιών και εφήβωνen_US
dc.title.alternativeSchool bulling:critically analyzing children’s and adolescent’s narrativesen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record