dc.description.abstract | Το πλαίσιο της εκπαίδευσης είναι ρευστό και συνεχώς εξελισσόμενο, καθώς
προσαρμόζεται διαρκώς στα νέα κοινωνικά, πολιτισμικά και πολιτικά δεδομένα.
Παράλληλα, η εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργεί την ανάγκη για ενσωμάτωση αυτών
των μέσων στην καθημερινότητα των ανθρώπων όλων των ηλικιακών ομάδων. Ακόμα,
η ποικιλομορφία των κοινωνιών δημιουργεί την ανάγκη για συμπερίληψη στην
εκπαίδευση. Επομένως, οι εκπαιδευτικές διαδικασίες καλούνται να προσαρμοστούν
και να συμπεριλάβουν τα τεχνολογικά μέσα, επιδιώκοντας τη συμπερίληψη του
συνόλου των μαθητών/μαθητριών. Μέσα από αυτή την ανάγκη έχουν δημιουργηθεί
διάφορα εκπαιδευτικά εργαλεία με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως παιχνίδια
εναλλακτικής πραγματικότητας (ARG). Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω,
δημιουργήθηκε ένα συμπεριληπτικό παιχνίδι εναλλακτικής πραγματικότητας (IB ARGI) για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο. Η διδασκαλία
εξελίσσεται μέσα από μια ιστορία κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές/μαθήτριες
καλούνται να επιλύσουν κάποιους γρίφους για να επιτύχουν έναν απώτερο σκοπό. Στο
συγκεκριμένο παιχνίδι, η ιστορία εξελίσσεται γύρω από μια πυραμίδα, όπου τα παιδιά
βοηθούν τους αρχαιολόγους που την εξερευνούν να περάσουν τα εμπόδια, λύνοντας
τους γρίφους που σχετίζονται με τη «Μάζα» και να φτάσουν στο θησαυρό. Η εξέλιξη
της ιστορίας ακολουθεί τις φάσεις Διερευνητικής προσέγγισης σε κάθε δραστηριότητα
που περιλαμβάνει. Η διαδικασία αυτή έχει στόχο τη δημιουργία μιας προσβάσιμης και
συμπεριληπτικής διδασκαλίας σύμφωνα με τον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση
μέσα από ένα διαδραστικό και επαυξημένο περιβάλλον Εναλλακτικής
Πραγματικότητας. Κατά αυτόν τον τρόπο, η συγκεκριμένη προσέγγιση στοχεύει στην
εμπλοκή των μαθητών/μαθητριών, κάνοντας χρήση πολλαπλών μέσων εμπλοκής,
αναπαράστασης και έκφρασης - δράσης. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας
είναι ο σχεδιασμός, η πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση του IB-ARGI με θέμα τη
«Μάζα». Για τη διεξαγωγή της έρευνας δημιουργήθηκε μια ιστορία που ακολουθεί τη
θεωρία που προαναφέρθηκε σε μορφή βίντεο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τη
διδασκαλία. Η πιλοτική εφαρμογή αυτής της διδασκαλίας πραγματοποιήθηκε σε τρία
νηπιαγωγεία στη Βόρεια Ελλάδα, με συμμετοχή 41 παιδιών και 4 νηπιαγωγούς, οι
οποίες συμπλήρωσαν αναστοχαστικά ημερολόγια. Συνοψίζοντας, σύμφωνα με τα
στοιχεία, τα IB-ARGI φαίνεται ότι μπορούν να παρέχουν στα παιδιά ένα διαδραστικό,
ελκυστικό και συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενισχύει το ενδιαφέρον
και τα κίνητρά τους για μάθηση.____________________________________________________________________________________________________________________The framework of education is fluid and constantly evolving as it continually adapts to
new social, cultural, and political conditions. At the same time, the advancement of
technology creates the need to integrate these tools into the daily lives of people of all
age groups. Additionally, the diversity of societies creates the need for inclusion in
education. Therefore, educational processes are required to adapt and incorporate
technological tools, aiming for the inclusion of all students. Out of this necessity,
various educational tools have been developed using technology, such as Alternate
Reality Games (ARG). Taking the above into consideration, an inclusive alternate
reality game (IB-ARGI) was developed for teaching Natural Sciences in kindergarten.
The teaching progresses through a story during which students are called to solve
various puzzles to achieve a higher goal. In this particular game, the story revolves
around a pyramid where children help the archaeologists exploring it to overcome
obstacles by solving puzzles related to "Mass" and reach the treasure. The progression
of the story follows the phases of Inquiry-Based Learning in each activity it includes.
This process aims to create an accessible and inclusive teaching approach according to
the Universal Design for Learning through an interactive and augmented environment
of Alternate Reality. In this way, this approach aims to engage students by using
multiple means of engagement, representation, and expression-action. The purpose of
this thesis is the design, pilot implementation, and assessment of an IB-ARGI in the
topic of "Mass." For the conduct of the research, a story was created that follows the
aforementioned theory in the form of a video, which was used for teaching. The pilot
implementation of this teaching was carried out in three kindergartens in Northern
Greece, with the participation of 41 children and 4 kindergarten teachers, who
completed reflective journals. According to the results, IB-ARGIs seem to provide
children with an interactive, attractive, and inclusive educational environment that
enhances their interest and motivation for learning. | en_US |