dc.description.abstract | Η κατάσταση συγκρούσεων στην Ουκρανία έχει οδηγήσει ένα μέρος του πληθυσμού
της σε μετανάστευση. Ένα αξιοσημείωτο σύνολο από αυτούς τους ανθρώπους έχει
κινηθεί προς την Ελλάδα. Μέρος αυτών των πληθυσμών που βρίσκονται πλέον στη
χώρα μας είναι μαθητές προσχολικής ή και σχολικής ηλικίας.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το σχεδιασμό της διδασκαλίας που αφορά την
εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τους μαθητές αυτούς ηλικίας 4-5 χρονών. Οι
μαθητές καλούνται να διδαχθούν βασικά στοιχεία μιας ξένης γλώσσας και να τα
χρησιμοποιήσουν στην καθημερινή τους ζωή, έτσι ώστε να επιτύχουν την
ευκολότερη προσαρμογή τους τόσο στο σχολικό περιβάλλον, όσο και εκτός αυτού.
Η εργασία αποτελείται από δύο τμήματα, το πρώτο εξ αυτών προσεγγίζει το θέμα
της μετανάστευσης, καθώς και των δυσκολιών, αλλά και των συνθηκών βάση των
οποίων καλούνται να διαβιώσουν οι μετανάστες στη χώρα μας. Στη συνέχεια, γίνεται
μια προσέγγιση όσον αφορά τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, τις
δυσκολίες και τις απαιτήσεις που προκύπτουν ως απόρροια αυτής της προσπάθειας.
Τέλος, γίνεται μια αναφορά στην πολυπολιτισμικότητα των σύγχρονων τάξεων, στις
συνέπειες και τις προκλήσεις που προκύπτουν βάση της νέας αυτής διάταξης των
ελληνικών σχολείων.
Το δεύτερο τμήμα της εργασίας αφορά την παρουσίαση του διδακτικού υλικού που
προτείνεται για τη διδασκαλία των μαθητών αυτών. Παρατίθενται οι κεντρικοί άξονες
της διδασκαλίας όπως αυτοί παρουσιάζονται στους μαθητές, καθώς και κάποιες από
τις βασικές μεθόδους διδασκαλίας στις οποίες βασίζεται η εκπαιδευτική αυτή
προσέγγιση. ______________________________________________________________________________________________________________________________The conflict situation in Ukraine has led a part of its population to migrate. A
remarkable number of these people have moved to Greece. Part of these populations
that are now in our country are preschool or school age students.
This paper deals with the design of the teaching regarding the learning of the Greek
language by these students aged 4-5 years. Students are asked to be taught basic
elements of a foreign language and use them in their daily life, so that they achieve
easier adaptation both in the school environment and outside it.
The work begins with an approach to the issue of immigration, as well as the
difficulties, but also the conditions under which immigrants are called to live in our
country. Then an approach is made regarding the teaching of Greek as a foreign
language, the difficulties and requirements that arise as a result of this effort.
Furthermore, a reference is made to the multiculturalism of modern classrooms, to
the consequences and challenges that arise based on this new arrangement of Greek
schools.
The second part of the work concerns the presentation of the teaching material
proposed for the teaching of these students. The central axes of the teaching as they
are presented to the students are listed, as well as some of the basic teaching methods
on which this educational approach is based. | en_US |