Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργάλου, Μαρία
dc.contributor.authorΤσαλαρούδη, Ελένη
dc.contributor.authorTsalaroudi, Eleni
dc.date.accessioned2025-01-20T13:13:58Z
dc.date.available2025-01-20T13:13:58Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5311
dc.description.abstractΤο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, καθώς μέσα από την χρήση τους ενημερωνόμαστε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε και μοιραζόμαστε. Από το 2010 σχεδόν και έπειτα, λόγω των ραγδαίων εξελίξεων στον τομέα των τεχνολογιών και της κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρείται πως τα παιδιά ξεκινούν να έρχονται περισσότερο σε επαφή από μικρή ηλικία με τα ψηφιακά μέσα και, να εξοικειώνονται εύκολα στην χρήση των ψηφιακών συσκευών, των εφαρμογών και του διαδικτύου. Έντονο ενδιαφέρον έχει το πώς τα παιδιά κάτω από την ηλικία των οκτώ (8) ετών ξεκινούν να ασχολούνται με το διαδίκτυο και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και το κατά πόσο η επαφή με τα ψηφιακά μέσα επηρεάζει τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους. Μέσα από οκτώ (8) ημιδομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με γονείς παιδιών τριών (3) έως οκτώ (8) ετών, παρατηρήθηκε πως τα παιδιά ξεκινούν από περιέργεια να ασχολούνται με τα ψηφιακά μέσα, είτε επιλέγοντας από μόνα τους την εφαρμογή που θέλουν να ασχοληθούν, είτε η επιλογή προέρχεται από τους ίδιους τους γονείς. Επιπλέον παρατηρήθηκε η τάση επιλογής συσκευών με μεγαλύτερη οθόνη για περισσότερη ευκολία. Όσον αφορά τον ψηφιακό γραμματισμό από τα ψηφιακά μέσα, οι συνεντεύξεις έδειξαν να υπάρχει επιρροή και εμπλουτισμός του λεξιλογίου των παιδιών, με τους γονείς όμως να μην είναι σίγουρη για το αν η επιρροή είναι αποκλειστικά από την ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα ή από το ευρύτερο κοινωνικό ή σχολικό και φιλικό περιβάλλον των παιδιών. Μεγαλύτερη έμφαση για τον ορισμό του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και για τις έννοιες του προσχολικού και αναδυόμενου, συμπεριλαμβανομένων και των χαρακτηριστικών τους, δόθηκε στην τρίτη ενότητα της συγκεκριμένης εργασίας, στην οποία και τονίζεται χαρακτηριστικά πως οι νεότερες προσεγγίσεις θεωρούν ότι οι πρακτικές γραμματισμού των παιδιών στα ψηφιακά μέσα εστιάζουν στην ανάγνωση, στην γραφή, στην πολυτροπική επικοινωνία και στην δημιουργία νοήματος, υιοθετώντας μια διευρυμένη θεώρηση για την ανάγνωση και την γραφή. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-Internet and social media have become an integral part of our daily lives, as while we use them we are informed, entertained, we communicate with each other and share things. From 2010 onwards, due to the rapid developments in the field of technology and social networking, it has been observed that children are becoming more familiar with digital media from an early age and, more easily familiarised with the use of digital devices, applications and the internet. It is extremely interesting how children under the age of eight (8) years start to engage with the internet and social media, and whether exposure to digital media affects their vocabulary enrichment. Through eight (8) semi-structured interviews conducted with parents of children aged three (3) to eight (8) years, it was observed that children begin to engage with digital media out of curiosity, either by self-selecting the application they want to engage with, or the selection comes from the parents themselves. In addition, a tendency to choose devices with a larger screen for more convenience was observed. In terms of digital literacy from digital media, the interviews showed that there was influence and enrichment of children's vocabulary, with parents unsure whether the influence was solely from engagement with digital media or from the children's wider social or school and friendship environment. Greater emphasis on the definition of digital literacy, as well as on the concepts of pre-school and emergent, including their characteristics, was given in the third section of this project, in which it is emphasised that fresher approaches consider children's digital media literacy practices to focus on reading, writing, multimodal communication and meaning-making, adopting an expanded view of reading and writing.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαπόψεις γονέωνen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectπρωτοσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectδιαδίκτυοen_US
dc.subjectμέσα κοινωνικής δικτύωσηςen_US
dc.subjectψηφιακός γραμματισμόςen_US
dc.subjectparental viewsen_US
dc.subjectpreschoolen_US
dc.subjectprimary school ageen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectdigital literacyen_US
dc.titleΗ επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: καταγράφοντας τις απόψεις των γονέωνen_US
dc.title.alternativeChildren's contact with the internet and social media: caprturing parents' viewsen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record