Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφιανίδης, Άγγελος
dc.contributor.authorΜέριανου, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorMerianou, Konstantina
dc.date.accessioned2025-01-20T13:57:21Z
dc.date.available2025-01-20T13:57:21Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5313
dc.description.abstractΗ σημασία της εκπαίδευσης αναδεικνύεται σε πολλά επίπεδα, ιδίως όταν πρόκειται για τον τομέα των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας. Η χρήση της τεχνολογίας με παιγνιώδη στοιχεία σε συνδυασμό με τη διερεύνηση μπορεί να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση που ενθαρρύνει τη δημιουργική σκέψη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Ο σκοπός της τρέχουσας έρευνας εστιάζεται στον εκ νέου σχεδιασμό της ακολουθίας δραστηριοτήτων που πρότεινε η Καλλέρη (2016) για την εκπαίδευση σχετικά με τη διδασκαλία της Βύθισης και Πλεύσης, μέσω ενός συμπεριληπτικού διερευνητικού παιχνιδιού εναλλακτικής πραγματικότητας, βασιζόμενο στην προσέγγιση IB-ARGI των Σοφιανίδη, Σκραπαλή και Στυλιανίδου (2023). Η εφαρμογή αυτής της διδασκαλίας πραγματοποιήθηκε σε τρία νηπιαγωγεία στη Βόρεια Ελλάδα, με συμμετοχή 41 παιδιών και 4 νηπιαγωγών με εκτεταμένη διδακτική και έρευνητική εμπειρία, οι οποίες συμπλήρωσαν αναστοχαστικά ημερολόγια. Επιπλέον, συμμετείχαν 4 φοιτήτριες με καθοδηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο. Ο βασικός άξονας είναι μία περιπέτεια η οποία βασίζεται σε μια αφηγηματική ιστορία όπου ο Ταρζάν καλείτε να ξεπεράσει μια σειρά εμποδίων ώστε να διασχίζει τη ζούγκλα με σκοπό να βρει την Τζέιν και μαζί να φέρουν τα φάρμακα που χρειάζονται οι άρρωστοι γορίλες και να τους σώσει. Μέσω της δραστηριόττητας τα παιδιά συνεργάζονται, διερευνούν Φυσικές Έννοιες με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο. Η εξέλιξη της δραστηριότητας επιτυγχάνεται με τη χρήση tablet στο οποίο τα παιδιά καλούνται να σκανάρουν ένα qr code με σκοπό διαδραματιστεί μέσω βίντεο η ιστορία. Με αυτό τον τρόπο γίνεται συνδιασμός πραγματικού και εικονικού κόσμου ταυτόχρονα. Η παρούσα έρευνα αναδεικνύει την ουσιώδη σημασία της αναγνώρισης και προσαρμογής στις ατομικές ανάγκες των παιδιών, καθώς και της κατανόησης των διαφορετικών δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων τους. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν το γεγονός ότι οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται συμπεριλαμβανομένων όλων των μαθητών ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή τους, επιτρέποντάς τους να εκφράσουν και να αξιολογήσουν τις ιδέες τους.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The importance of education is highlighted at many levels, especially when it comes to the field of Natural Sciences. The use of technology with game elements combined with inquiry-based learning can provide an interesting approach that encourages creative thinking and skill development. The purpose of the current research is to redesign the sequence of activities proposed by Kalleri (2016) for education on the teaching of Sinking and Floating through an inclusive inquiry-based alternate reality game based on the IB-ARGI approach of Sofianidis, Skrapalis, and Stylianidou (2023). The implementation of this teaching took place in three kindergartens in Northern Greece, with the participation of 41 children and 4 kindergarten teachers with extensive teaching and research experience who completed reflective diaries. In addition, 4 female student teachers. The main axis is an adventure based on a narrative story where Tarzan must overcome a series of obstacles to cross the jungle to find Jane and bring together the medicines the sick gorillas need to save them. Through the activity, children collaborate and explore Natural Concepts in a fun and enjoyable way. The evolution of the activity is achieved by using a tablet on which children are asked to scan a QR code in order to play out the story via video. In this way, a combination of the real and virtual worlds is done simultaneously. This research highlights the importance of recognizing and adapting to children's individual needs and understanding their different skills and interests. The results highlight the fact that the activities designed engage all students and enhance their active participation, allowing them to express and evaluate their ideaen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιερευνητική μάθησηen_US
dc.subjectσυμπεριληπτική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεπαυξημένη πραγματικότηταen_US
dc.subjectπαιχνιδοποίηση και παιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότηταςen_US
dc.subjectexploratory learningen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectaugmented realityen_US
dc.subjectgamification and alternative reality gamesen_US
dc.titleΣχεδιασμός και εφαρμογή ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου στη θεματική περιοχή «Βύθιση και Πλεύσηen_US
dc.title.alternativeDesigning and implementing an Inclusive Inquiry-based Alternate Reality Game (IB-ARGI) for preschool students on “Sinking and Floatingen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record