dc.contributor.advisor | Παπαδοπούλου, Πηνελόπη | |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνα Μαρία | |
dc.contributor.author | Papadopoulou, Konstantina Maria | |
dc.date.accessioned | 2025-01-20T14:46:45Z | |
dc.date.available | 2025-01-20T14:46:45Z | |
dc.date.issued | 2024-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5315 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά
για τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί
ειδικής αγωγής προσχολικής εκπαίδευσης και δημοτικής εκπαίδευσης (από διάφορες τάξεις).
Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ παιδιών μη τυπικής
ανάπτυξης με τα φυτά σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της
έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσα από εκπαιδευτικούς αν το φαινόμενο της τυφλότητας
απέναντι στα φυτά που παρατηρείται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης, εμφανίζεται και στα παιδιά
μη τυπικής ανάπτυξης.
Το εργαλείο έρευνας που επιλέχθηκε ήταν η «Δομημένη Συνέντευξη» σε
εκπαιδευτικούς. Τα δεδομένα αναλύθηκαν θεματικά και μετά ποσοτικοποιήθηκαν. Τα
αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά
καταγράφεται και στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης (προσχολικής και σχολικής ηλικίας).
Θα παρουσιαστεί το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης καθώς και η σπουδαιότητα των
φυτών. Θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί σε βάθος το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι
στα φυτά. Επιπρόσθετα, θα αναφερθούμε στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης, τα
χαρακτηριστικά τους, την εκπαίδευση τους, αλλά και την σύνδεση των παιδιών αυτών με την
περιβαλλοντική εκπαίδευση. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη:1) Θεωρητικό πλαίσιο
• Βιώσιμη ανάπτυξη
• Σπουδαιότητα των φυτών
• Η τυφλότητα απέναντι στα φυτά
• Παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης
• Χαρακτηριστικά παιδιών μη τυπικής ανάπτυξης
• Εκπαίδευση των παιδιών μη τυπικής ανάπτυξης
• Περιβαλλοντική εκπαίδευση στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης
2) Ερευνητική προσέγγιση
• Σκοπός της έρευνας
• Σχεδιασμός της έρευνας
• Συγκέντρωση δεδομένων
3) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
• Ποιοτική ανάλυση δεδομένων
• Ποσοτική ανάλυση δεδομένων
4) Συμπεράσματα
5) Συζήτηση
6) Βιβλιογραφία
7) Παράρτημα__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This thesis examines the phenomenon of blindness to plants for children of non-typical
development. 10 special education teachers of preschool and primary school participated in
this project.
The purpose of the research is to investigate the relationship between children of non typical development and plants according to the teachers. More specifically, the purpose of the
research is to assess through teachers whether the phenomenon of blindness towards plants
observed in typically developing children also occurs in non-typically developing children. The
topic of sustainable development and the importance of plants will be presented. The
phenomenon of blindness to plants will be presented and analysed in depth. In addition, we
will talk about children of non-typical development, their characteristics, their education, and
the connection between these children and environmental education.
The research tool chosen was the "Structured Interview" to teachers. The data were
analysed thematically and then quantified. The results of the survey showed that the
phenomenon of blindness towards plants is also registered in children of non-formal
development (preschool and school age).
The topic of sustainable development and the importance of plants will be presented.
The phenomenon of blindness towards plants will be presented and analysed in depth. In
addition, we will talk about children of non-typical development, their characteristics, their
education, and the connection between these children and environmental education. The
structure of the paper is as follows:
The topic of sustainable development and the importance of plants will be presented. The
phenomenon of blindness towards plants will be presented and analysed in depth. In addition,
we will talk about children of non-typical development, their characteristics, their education,
and the connection between these children and environmental education. The structure of the
paper is as follows:
1) Theoretical framework
• Sustainable development
• Importance of plants
• Blindness to plants
• Children with atypical development
• Characteristics of children with atypical development
• Education of children of non-standard development
• Environmental education of children of non-typical development
2) Research approach
• Aim of the research
• Design of the research
• Data collection
3) RESULTS
• Qualitative analysis of data
• Quantitative data analysis
4) Conclusions
5) Discussion
6) Bibliography
7) Appendix | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | βιώσιμη ανάπτυξη | en_US |
dc.subject | η τυφλότητα απέναντι στα φυτά | en_US |
dc.subject | ειδική αγωγή | en_US |
dc.subject | παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης | en_US |
dc.subject | περιβαλλοντική εκπαίδευση | en_US |
dc.subject | sustainable development | en_US |
dc.subject | plant blindness | en_US |
dc.subject | special education | en_US |
dc.subject | children of non-typical development | en_US |
dc.subject | environmental education | en_US |
dc.title | Το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης: από την οπτική των εκπαιδευτικών | en_US |
dc.title.alternative | Plant blindness phenomenon in special needs children: Through the educators' perspective | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |