dc.contributor.advisor | Ταμουτσέλης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Σαμαρά, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Samara, Aikaterini | |
dc.date.accessioned | 2025-01-20T15:00:01Z | |
dc.date.available | 2025-01-20T15:00:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5316 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την διδακτική προσέγγιση των καλλιτεχνικών κινημάτων του ιμπρεσιονισμού και εξπρεσιονισμού στην προσχολική εκπαίδευση. Εστιάζει στην σημασία της ενσωμάτωσης αυτών των καλλιτεχνικών ρευμάτων, στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και στις εκπαιδευτικές πρακτικές που μπορούν να ενισχύσουν την αισθητική και την δημιουργική ανάπτυξη των παιδιών. Γίνεται αναφορά και ιστορική αναδρομή στον 19ο αιώνα και 20ο αιώνα, την περίοδο δηλαδή, που γεννήθηκαν τα δυο αυτά καλλιτεχνικά κινήματα. Ο ιμπρεσιονισμός αναπτύχθηκε στο Παρίσι τη δεκαετία του 1860. Αρχικά, καλλιεργήθηκε στο χώρο της ζωγραφικής, ωστόσο επηρέασε τόσο την λογοτεχνία, όσο και την μουσική. Ο εξπρεσιονισμός είναι η καλλιτεχνική τάση που εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα και αναδύθηκε ταυτόχρονα σε πολλές πόλεις της Γερμανίας και αργότερα σε όλη την Ευρώπη. Ο κόσμος γνωρίζει πλέον την Μοντέρνα τέχνη την « γέννηση» του ιμπρεσιονισμού και εξπρεσιονισμού παρά τις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Η μεταφορά αυτών των εντυπώσεων και των εκδηλώσεων του κλίματος της εποχής, η γνωριμία των παιδιών με τα δυο αυτά κινήματα μέσα από δραστηριότητες, στο σχολικό περιβάλλον, έχουν ως κύριο σκοπό την απόκτηση βαθύτερης κατανόησης για τον κόσμο της τέχνης της ζωγραφικής, της χρήσης των υλικών, και των μεθόδων λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών προσχολικής ηλικίας. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This thesis examines the didactic approach of the artistic movements of impressionism and expressionism in preschool education. It focuses on the importance of integrating these artistic currents into the kindergarten curriculum and educational practices that can enhance children's aesthetic and creative development. Reference is also made to the 19th and 20th centuries, the period in which these two artistic movements were born. Impressionism developed in Paris in the 1860s. Initially, it was cultivated in the field of painting, but it influenced both literature and music. Expressionism is the artistic trend that appeared at the beginning of the 20th century and emerged simultaneously in many cities in Germany and later throughout Europe. The world now knows Modern art, the "birth" of impressionism and expressionism despite the social conditions of the time. The children's acquaintance with these two movements through activities are aimed at gaining a deeper understanding of the world of the art of painting, taking into account the needs and peculiarities of preschool students. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | καλλιτεχνικά κινήματα | en_US |
dc.subject | Ιμπρεσιονισμός | en_US |
dc.subject | Εξπρεσιονισμός | en_US |
dc.subject | Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) | en_US |
dc.subject | Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΠΠΣ) | en_US |
dc.subject | artistic movements | en_US |
dc.subject | Imressionism | en_US |
dc.subject | Expressionism | en_US |
dc.subject | Analytical Curriculum (CCU) | en_US |
dc.subject | Interdisciplinary Common Curriculum Framework (CCU) | en_US |
dc.title | Η διδακτική προσέγγιση του Ιμπρεσιονισμού και Εξπρεσιονισμού στο σχολικό περιβάλλον και στην εκπαιδευτική διαδικασία | en_US |
dc.title.alternative | The teaching approach of Impressionism and Expressionism in the school environmrnt and in the educational process | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |