dc.description.abstract | Αυτή η μελέτη διερευνά τα θεραπευτικά και εκπαιδευτικά οφέλη της δημιουργικής
γραφής σε ένα πλαίσιο ειδικής αγωγής, με επίκεντρο τις νεαρές γυναίκες με αναπηρίες.
Μέσω μιας σειράς πέντε εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, οι συμμετέχουσες έλαβαν
μέρος σε δραστηριότητες που είχαν σχεδιαστεί για να προκαλέσουν την προσωπική
έκφραση, να ενισχύσουν τον συναισθηματικό γραμματισμό και να τονώσουν τη
δημιουργική σκέψη. Τα εργαστήρια περιλάμβαναν αυτοβιογραφική γραφή, τη
δημιουργική αφήγηση, τη συναισθηματική εξερεύνηση μέσω της τέχνης και την
αφηγηματική κατασκευή, το καθένα προσαρμοσμένο για να καλύψει τις διαφορετικές
ανάγκες και ικανότητες των συμμετεχουσών. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν σημαντικά
θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τη συναισθηματική έκφραση, τη γνωστική ανάπτυξη
και την κοινωνική αλληλεπίδραση, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες της δημιουργικής
γραφής ως ένα πολύπλευρο εργαλείο για άτομα με αναπηρία.
Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης της δημιουργικής
γραφής σε προγράμματα ειδικής εκπαίδευσης, την υποστήριξη προσαρμοσμένων
προγραμμάτων σπουδών, την επαγγελματική ανάπτυξη για τους εκπαιδευτικούς και τη
χρήση εργαλείων πολυτροπικής μάθησης για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και
της συμμετοχικότητας. Η έρευνα στο πεδίο αυτό απαιτεί συνεχή αξιολόγηση για την
ανάδειξη των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων της δημιουργικής γραφής στην ευημερία
και τις επιδόσεις των μαθητών, παράλληλα με την υποστήριξη από πλευράς πολιτικής
βούλησης και τις κοινοτικές συνεργασίες για τη διατήρηση και επέκταση των
πρωτοβουλιών δημιουργικής γραφής σε περιβάλλοντα ειδικής αγωγής.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This research paper discusses the therapeutic and educational benefits of Creative
Writing within the scope of Special Education, focusing on women with Special
Needs. The participants took part in a series of five Creative Writing seminars with
activities designed to elicit personal expression, to enhance emotional intelligence and
invigorate creative thought processes. The seminars included autobiographical writing
activities, creative narration, and exploration of the emotions through art and
narration. Each of these were adapted to cover the individual needs and capabilities of
each participant. The findings show positive results as regards emotional expression,
cognitive development and social interaction, highlighting the potential of using
Creative Writing as a versatile educational tool for people with disabilities.
This study underlines the importance of incorporating creative writing in
Special Education programmes, as well as supporting the adaptation of such curricula
for the students’ needs. It also shows how teachers can reach professional
development by using tools for versatile learning to enhance both accessibility and
engagement. Research on this field should be evaluated constantly in order to pinpoint
the long-term effects of creative writing in special education, as regards the students’
performance and well-being. The support from the political institutions and leaders
and collaborative community work can pave the way to sustain and further develop
the iniative of incorporating creative writing in Special Education | en_US |