dc.description.abstract | Η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα συχνό και τραυματικό
γεγονός που επηρεάζει βαθιά τα παιδιά. Οι νηπιαγωγοί, που έρχονται σε
καθημερινή επαφή με τα αυτά, παίζουν βασικό ρόλο στην υποστήριξη τους κατά
τη διάρκεια της διαδικασίας πένθους. Δεδομένου ότι θα είναι οι πρώτοι που θα
εντοπίσουν τις επιπτώσεις του τραύματος, λόγω του ότι και η οικογένεια των
παιδιών επίσης πενθούν (Vandekuyt, 2022). Αυτή η εργασία εξετάζει μέσω
ποιοτικής έρευνας, τις απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με την υποστήριξη των
παιδιών που έχουν βιώσει την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Η οποία
διεξήχθη μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων με νηπιαγωγούς, οι οποίες
μαγνητοφωνηθήκαν, καταγράφηκαν και αναλύθηκαν θεματικά. Τα ευρήματα
δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι είναι τραύμα και τι επιπτώσεις έχει
στους μαθητές/-τριες. Τονίζοντας την ανάγκη για συναισθηματική υποστήριξη των
πενθούντων παιδιών, με το να προτείνουν αποτελεσματικούς τρόπους
υποστήριξης. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί συχνά βασίζονται σε αυτοσχεδιασμούς και
προσωπικές εμπειρίες, γεγονός που προσφέρει επιπλέον βάρος στο ήδη απαιτητικό
τους έργο. Επίσης, η απουσία σχολικών ψυχολόγων δημιουργεί πρόσθετες
προκλήσεις στη παροχή ολοκληρωμένης υποστήριξης στα παιδιά. Η συνεργασία
με την οικογένεια θεωρείται κρίσιμη, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες όπως η
απροθυμία τους να ακολουθήσουν τις συστάσεις των νηπιαγωγών. Οι οποίοι
υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια έννοια προσέγγιση μεταξύ σχολείου και
οικογένειας. Συνοψίζοντας, η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη παρουσίας ειδικών
ψυχικής υγείας στα σχολεία, για την διευκόλυνση των νηπιαγωγών. Ταυτόχρονα,
δίνει έμφαση στη σημασία της οικογένεια και τη σχολική ηγεσία στην προώθηση
ενός περιβάλλοντος ευαισθητοποιημένου στις ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών,
ώστε να μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη στήριξη στους μαθητές/-τριες που
πενθούν._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The loss of a loved one is a common and traumatic event that deeply affects
children. Kindergarten teachers, who come into daily contact with them, play a key
role in supporting them during the grieving process. As they will be the first to
identify the effects of the trauma, due to the fact that the children's family is also
grieving (Vandekuyt, 2022). This paper examines, through qualitative research,
the views of kindergarten teachers on supporting children who have experienced
the loss of a loved one. It was conducted through telephone interviews with
kindergarten teachers, which were recorded, transcribed and analysed thematically.
Findings indicate that teachers are aware of what trauma is and its effects on
students. Highlighting the need for emotional support for bereaved children by
suggesting effective ways to support them. However, teachers often rely on
improvisation and personal experiences, which adds an extra burden to their
already demanding work. Also, the absence of school psychologists creates
additional challenges in providing comprehensive support to children.
Collaboration with the family is seen as critical, but faces difficulties such as their
reluctance to follow the recommendations of kindergarten teachers. They underline
the need for a conceptual approach between school and family. In summary, the
research highlights the need for the presence of mental health specialists in schools,
to facilitate kindergarten teachers. At the same time, it emphasizes the importance
of family and school leadership in promoting an environment sensitive to the
psychological needs of children, so that they can provide the necessary support to
students who are grieving | en_US |