Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκιαούρη, Στεργιανή
dc.contributor.authorΣιδέρη, Ελένη
dc.contributor.authorSideri, Eleni
dc.date.accessioned2025-01-21T14:02:23Z
dc.date.available2025-01-21T14:02:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5328
dc.description.abstractΗ απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα συχνό και τραυματικό γεγονός που επηρεάζει βαθιά τα παιδιά. Οι νηπιαγωγοί, που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα αυτά, παίζουν βασικό ρόλο στην υποστήριξη τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πένθους. Δεδομένου ότι θα είναι οι πρώτοι που θα εντοπίσουν τις επιπτώσεις του τραύματος, λόγω του ότι και η οικογένεια των παιδιών επίσης πενθούν (Vandekuyt, 2022). Αυτή η εργασία εξετάζει μέσω ποιοτικής έρευνας, τις απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με την υποστήριξη των παιδιών που έχουν βιώσει την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Η οποία διεξήχθη μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων με νηπιαγωγούς, οι οποίες μαγνητοφωνηθήκαν, καταγράφηκαν και αναλύθηκαν θεματικά. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι είναι τραύμα και τι επιπτώσεις έχει στους μαθητές/-τριες. Τονίζοντας την ανάγκη για συναισθηματική υποστήριξη των πενθούντων παιδιών, με το να προτείνουν αποτελεσματικούς τρόπους υποστήριξης. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί συχνά βασίζονται σε αυτοσχεδιασμούς και προσωπικές εμπειρίες, γεγονός που προσφέρει επιπλέον βάρος στο ήδη απαιτητικό τους έργο. Επίσης, η απουσία σχολικών ψυχολόγων δημιουργεί πρόσθετες προκλήσεις στη παροχή ολοκληρωμένης υποστήριξης στα παιδιά. Η συνεργασία με την οικογένεια θεωρείται κρίσιμη, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες όπως η απροθυμία τους να ακολουθήσουν τις συστάσεις των νηπιαγωγών. Οι οποίοι υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια έννοια προσέγγιση μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Συνοψίζοντας, η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη παρουσίας ειδικών ψυχικής υγείας στα σχολεία, για την διευκόλυνση των νηπιαγωγών. Ταυτόχρονα, δίνει έμφαση στη σημασία της οικογένεια και τη σχολική ηγεσία στην προώθηση ενός περιβάλλοντος ευαισθητοποιημένου στις ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών, ώστε να μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη στήριξη στους μαθητές/-τριες που πενθούν._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The loss of a loved one is a common and traumatic event that deeply affects children. Kindergarten teachers, who come into daily contact with them, play a key role in supporting them during the grieving process. As they will be the first to identify the effects of the trauma, due to the fact that the children's family is also grieving (Vandekuyt, 2022). This paper examines, through qualitative research, the views of kindergarten teachers on supporting children who have experienced the loss of a loved one. It was conducted through telephone interviews with kindergarten teachers, which were recorded, transcribed and analysed thematically. Findings indicate that teachers are aware of what trauma is and its effects on students. Highlighting the need for emotional support for bereaved children by suggesting effective ways to support them. However, teachers often rely on improvisation and personal experiences, which adds an extra burden to their already demanding work. Also, the absence of school psychologists creates additional challenges in providing comprehensive support to children. Collaboration with the family is seen as critical, but faces difficulties such as their reluctance to follow the recommendations of kindergarten teachers. They underline the need for a conceptual approach between school and family. In summary, the research highlights the need for the presence of mental health specialists in schools, to facilitate kindergarten teachers. At the same time, it emphasizes the importance of family and school leadership in promoting an environment sensitive to the psychological needs of children, so that they can provide the necessary support to students who are grievingen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectτραυματικό γεγονόςen_US
dc.subjectαπώλειαen_US
dc.subjectνηπιαγωγοίen_US
dc.subjectποιοτική έρευναen_US
dc.subjecttraumatic eventen_US
dc.subjectlossen_US
dc.subjectkindergarten teachersen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των νηπιαγωγών σχετικά με την υποστήριξη παιδιών που βίωσαν την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπουen_US
dc.title.alternativeExploring kindergarten teachers views on supporting children who have experienced the loss of a loved oneen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record