Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη, Άννα
dc.contributor.authorΑγγέλη, Ευαγγελία
dc.contributor.authorAngeli, Evangelia
dc.date.accessioned2025-01-21T15:24:56Z
dc.date.available2025-01-21T15:24:56Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5333
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια μεθοδολογική και ταυτόχρονα διδακτική πρόταση. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να βελτιώσει και να επιταχύνει την εκμάθηση των μαθηματικών σε μικρά παιδιά, χρησιμοποιώντας τη στιχουργική και τη μουσική ως εργαλεία για την αμεσότερη κατανόηση κάποιων μαθηματικών εννοιών (Zazkis & Zazkis, 2016). Πρόκειται για μια προσπάθεια πιο καλλιτεχνικής κι ευχάριστης προσέγγισης των μαθηματικών, δημιουργώντας ποιήματα, τα οποία στη συνέχεια πρόκειται να μελοποιηθούν, για κάθε αριθμό της προπαίδειας αλλά και μερικών γεωμετρικών σχημάτων. Η υλοποίηση αυτής της πρότασης θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, σε βάθος έξι περίπου μηνών, αναμένοντας και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα της απήχησης της προσέγγισης αυτής, στα μικρά παιδιά. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσε η πρόταση να μοιραστεί στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, δίνοντας στα πρώτα την ευκαιρία να ερευνήσουν την εκμάθηση των γεωμετρικών σχημάτων και στα δεύτερα, την εκμάθηση της προπαίδειας, επιχειρώντας την προσέγγιση και των δύο με τα μελοποιημένα ποιήματα, τα οποία παρουσιάζονται στο παράρτημα της εργασίας. Έρευνες έχουν δείξει ότι η επιρροή των στίχων και της μουσικής στον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι πιο άμεση και ισχυρή από πολλούς άλλους τρόπους μετάδοσης πληροφοριών (Altenmüller & Schlaug - 2013). Συνεπώς, τα αποτελέσματα ενός τέτοιου εγχειρήματος, αναμένεται να είναι θετικά, ως προς την ταχύτητα πρόσληψης της γνώσης από τα μικρά παιδιά αλλά και το αποτύπωμα αυτής στο μυαλό τους στο πέρασμα του χρόνου και στην αλλαγή των τάξεων, από το νηπιαγωγείο προς το δημοτικό σχολείο_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This work is a methodological and at the same time didactic proposal. The purpose of this work is to improve and accelerate the learning of mathematics in young children, using poetry and music as tools for a more direct understanding of some mathematical concepts. It is an attempt at a more artistic and enjoyable approach to mathematics, creating poems, which will then be set to music, for each number and some geometric shapes. The implementation of this proposal could be carried out in kindergartens and primary schools, over a period of approximately six months, waiting and comparing the results of the impact of this approach on young children. More specifically, the proposal could be shared between kindergartens and primary schools, giving the former the opportunity to investigate the learning of geometric shapes and the latter, the learning of pre school, attempting to approach both with the poems set to music, which are presented in the appendix of the work. Research has shown that the influence of lyrics and music on the human brain is more direct and powerful than many other ways of conveying information (Altenmüller & Schlaug - 2013). Therefore, the results of such a project are expected to be positive, in terms of the speed of knowledge uptake by young children but also its imprint on their minds over time and in the change of classes, from kindergarten to primary school.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectπροπαιδείαen_US
dc.subjectστιχουργικήen_US
dc.subjectπαιδικό τραγούδιen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectpre-educationen_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectchildren's songen_US
dc.titleΣτιχουργική και παιδικό τραγούδι: διδάσκοντας μαθηματικά σε μικρά παιδιάen_US
dc.title.alternativePoerty and children's song: teaching math to young childrenen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record