Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφιανίδης, Άγγελος
dc.contributor.authorΜιρμιτίδου, Μαρία
dc.contributor.authorMirmitidou, Maria
dc.date.accessioned2025-01-22T14:25:40Z
dc.date.available2025-01-22T14:25:40Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5345
dc.description.abstractΣτη εποχή μας, τα παιδιά μεγαλώνουν σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εμβυθιστικό περιβάλλον, γεγονός που τα οδηγεί να αναζητούν αντίστοιχα διαδραστικά εκπαιδευτικά πλαίσια στο σχολείο. Παράλληλα, η ανάγκη για τη δημιουργία πιο συμπεριληπτικών περιβαλλόντων μάθησης γίνεται ολοένα και πιο έντονη, τόσο λόγω κοινωνικών απαιτήσεων όσο και εξαιτίας αποφάσεων από διεθνείς οργανισμούς. Ως απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, προτάθηκε η εφαρμογή των διερευνητικών συμπεριληπτικών παιχνιδιών εναλλακτικής πραγματικότητας (IB-ARGI). Τα IB ARGI, δηλαδή παιχνίδια γρίφων βασισμένα σε μια αφήγηση, σχεδιάζονται με βάση τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση και ενισχύονται από τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός, η πιλοτική εφαρμογή και η αρχική αξιολόγηση ενός IB-ARGI για μαθητές/μαθήτριες νηπιαγωγείου για τη διδασκαλία των Μιγμάτων. Ο αφηγηματικός άξονας του IB-ARGI είναι ο εξής: δύο φίλοι η Άννα και ο Πέτρος προθυμοποιούνται να βοηθήσουν το βαριά άρρωστο σοφό γέροντα να βρει τους/τις χαμένους/χαμένες βοηθούς του που τους/τις έστειλε να βρουν διάφορα υλικά για το φάρμακο που θα τον βοηθήσει να γίνει καλά. Κάθε φορά που οι μαθητές/μαθήτριες εντοπίζουν ένα/μία βοηθό τίθενται να λύσουν έναν γρίφο σχετικό με την ανάμειξη δύο ουσιών και την δημιουργία ετερογενών ή ομογενών μειγμάτων. Η πιλοτική εφαρμογή πραγματοποιήθηκε σε τρία νηπιαγωγεία με συνολικό αριθμό 41 παιδιών και στην έρευνα συμμετείχαν 4 νηπιαγωγοί συμπληρώνοντας αναστοχαστικά ημερολόγια μετά την εφαρμογή. Από την ανάλυση των ημερολογίων προέκυψε οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν αύξηση της εμπλοκής τους, συνεργάστηκαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εφαρμογής. Ακόμα, καταγράφηκε ότι τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα με αυτού του είδους την εκπαιδευτική διαδικασία και πολύ εξοικειωμένα με την τεχνολογία. Παρ’ όλα αυτά εντοπίστηκαν και κάποια εμπόδια, όπως κάποιου είδους τεχνολογικά προβλήματα και η βιασύνη των μαθητών/μαθητριών να πάνε στο επόμενο επεισόδιο. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι τα IB-ARGI μπορούν να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό και συμπεριληπτικό μαθησιακό περιβάλλον._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________--In our time, children are growing up in an ever-evolving and immersive environment, leading them to seek similarly interactive educational settings at school. Concurrently, the need for creating more inclusive learning environments is becoming increasingly urgent, driven by both social demands and decisions from international organizations. In response to these challenges, the implementation of Inquiry-Based Inclusive Alternate Reality Games (IB-ARGI) has been proposed. IB-ARGI, which are puzzle games based on a narrative, are designed following the principles of Universal Design for Learning and are enhanced by augmented reality technologies. The purpose of this research is the design, pilot implementation, and initial evaluation of an IB ARGI for kindergarten students, focusing on the teaching of Mixtures. The narrative axis of the IB-ARGI is as follows: two friends, Anna and Peter, volunteer to help a seriously ill wise old man find his lost assistants, who were sent to gather various materials for the medicine that will help him recover. Each time the students locate an assistant, they are tasked with solving a puzzle related to the mixing of two substances and the creation of heterogeneous or homogeneous mixtures. The pilot implementation took place in three kindergartens with a total of 41 children, and four kindergarten teachers participated in the research by completing reflective journals after the implementation. The analysis of the journals revealed that the students showed increased engagement, collaborated, and expressed their opinions throughout the implementation. Additionally, it was recorded that the children were excited about this type of educational process and very familiar with the technology. However, some obstacles were identified, such as certain technological problems and the students' haste to move on to the next episode. In conclusion, it can be said that IB-ARGI can create an engaging and inclusive learning environment.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιερευνητική μάθησηen_US
dc.subjectπαιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότηταςen_US
dc.subjectκαθολικός σχεδιασμός για τη μάθησηen_US
dc.subjectεπαυξημένη πραγματικότηταen_US
dc.subjectinquiry-based learningen_US
dc.subjectalternate reality gamesen_US
dc.subjectuniversal design for learningen_US
dc.subjectaugmented realityen_US
dc.titleΣχεδιασμός και εφαρμογή ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας για μαθητές/μαθήτριες νηπιαγωγείου στη θεματική περιοχή “Μείγματα”.en_US
dc.title.alternativeDesigning and implementing an inclusive inquiry-based Alternate Reality Game (IB-ARGI) for preschool students on Mixtures.en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record