Η επίδραση της τεχνολογίας στη λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μαθητών Ε' δημοτικού
Abstract
Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η χωρική ικανότητα και η λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μπορούν να βελτιωθούν με τη χρήση των κατάλληλων μέσων και δραστηριοτήτων. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η λειτουργική κατανόηση μπορεί να βελτιωθεί μετά από μια μικρής διάρκειας διδακτική παρέμβαση με τη χρήση εικονικών χειραπτικών υλικών. Η έρευνα διεξήχθη σε 32 μαθητές Στ’ δημοτικού ενός δημοτικού σχολείου στα Τρίκαλα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η λειτουργική κατανόηση μπορεί να βελτιωθεί σε συγκεκριμένες πτυχές της και ότι οι μαθητές εμπλουτίζουν τις οπτικοποιήσεις, την ικανότητα χειρισμού των σχημάτων και τις «εικόνες» που έχουν στον νου τους για τα γεωμετρικά σχήματαAccording to recent research spatial ability and operative apprehension of geometric shape can be improved using the appropriate tools and activities. Our research goal was to determine if the operative apprehension of the geometric shape can be improved after a short term educational intervention using virtual manipulatives. The research was conducted to 32 6th grade students of a primary school in Trikala, Greece. The results revealed that the operational apprehension can be improved according to some aspects and that students enrich their visualizations, their ability to manipulate shapes and the “pictures” they have in their minds about the geometric shapes.