Λόγοι χρήσης των κοινωνικών μέσων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19
Abstract
Η πανδημία Covid-19 είναι μια πρωτόγνωρη κρίση, τόσο λόγω της γεωγραφικής της
εξάπλωσης όσο και λόγω της έντασης και διάρκεια της. Αρνητικές επιπτώσεις
καταγράφονται σε όλες τις πτυχές της σύγχρονης ζωής, από την προσωπική ζωή και
τις ελευθερίες των πολιτών μέχρι την επαγγελματική ζωή. Τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης τα οποία κερδίζουν διαρκώς περισσότερους χρήστες έχουν τη δυναμική να
συνεισφέρουν καθοριστικά στη διαχείριση κρίσεων, καθώς λειτουργούν ως πηγές
πληροφοριών που αφορούν στην υγεία, στην πρόληψη, την προφύλαξη, τη διαχείριση
των συμπτωμάτων κ.α. Εντούτοις, οι χρήστες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
στράφηκαν σε αυτά κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 προκειμένου να
υποκαταστήσουν την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους όσο
και για να ενημερωθούν για την πορεία της πανδημίας και για τα προτεινόμενα μέτρα
προστασίας. Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τους λόγους που οι άνθρωποι
χρησιμοποίησαν το Twitter κατά την έναρξη της δεύτερης καραντίνας στην Ελλάδα
και πιο συγκεκριμένα την περίοδο 7- 14 Νοεμβρίου 2020. Αντλήθηκαν και
μελετήθηκαν 2000 tweets ύστερα από τυχαία δειγματοληψία. Από τα αποτελέσματα
φάνηκε ότι οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 στρέφονται στα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να ενημερωθούν, να αλλάξουν απόψεις και
να ασκήσουν κριτική στα εφαρμοζόμενα μέτρα και ακόμα να σαρκαστούν τα
επιβαλλόμενα μέτρα και την υφιστάμενη κατάσταση________________________________________________________________________________________________________________________________________________The Covid-19 pandemic is an unprecedented crisis, in terms of duration, geographical
spread, intensity and duration. The Covid-19 crisis has affected all the modern life
facets negatively, from the way of living to how businesses operate.
Social media, which are gaining more and more users, have the potential to contribute
to crisis management decisively, as they operate as health related information sources,
including information regarding infection prevention, symptom management, etc.
Thus, social media users have turned to them during the Covid-19 pandemic in order
to substitute a part of the lost communication and interaction with other people as well
as in order to get informed about the course of the pandemic and the proposed
protection measures. This research investigated the reasons why people used Twitter
at the beginning of the second quarantine in Greece and more specifically during the
period 7- 14 November 2020. 2000 tweets were collected and studied after random
sampling.
The results show that people seeks answers in social media and they seek to
communicate with others, exchange opinions on the crisis and even to criticize or
scoff at the imposed measures and the overall situation