Show simple item record

dc.contributor.advisorΑνδρέου, Ανδρέας
dc.contributor.authorΓώγου, Αλκμήνη
dc.contributor.authorGogou, Alkmini
dc.date.accessioned2025-02-10T08:46:02Z
dc.date.available2025-02-10T08:46:02Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5421
dc.description.abstractΟι σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδακτική της Ιστορίας αναδεικνύουν την εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων προσέγγισης του μαθήματος, με αποτέλεσμα να βρίσκουν ολοένα και γονιμότερο έδαφος στην ελληνική εκπαίδευση, μιας και οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να τις εντάξουν στη διδασκαλία τους και να ξεφύγουν από τη μετωπική αφήγηση, με σκοπό να κάνουν το μάθημα πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τους μαθητές τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις και οι νοηματοδοτήσεις που αποδίδουν οι μαθητές στα υλικά τεκμήρια του ιστορικού παρελθόντος, τα μνημεία, μέσω της παρατήρησης στον αστικό χώρο, στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Επιπλέον, θα εξεταστεί πώς τα μνημεία συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ιστορικής σκέψης των μαθητών. Για τις ανάγκες της έρευνας, πραγματοποιήθηκαν 2 επισκέψεις πεδίου, οι οποίες λειτούργησαν εποικοδομητικά για τους μαθητές. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε 50 μαθητές από τον νομό Ηρακλείου και συγκεκριμένα στο 1 ο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαλίων. Τα αποτελέσματα λήφθηκαν μέσω της συμπλήρωσης ανώνυμων ερωτηματολογίων προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου, της λήψης ανώνυμων συνεντεύξεων, της παρατήρησης των συμμετεχόντων στις επισκέψεις πεδίου και της μελέτης των ομαδικών εργασιών που παρήγαγαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τη σημαντικότητα αξιοποίησης των μνημείων στην διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας και την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης των μαθητών μέσω της παρατήρησης των μνημείων που βρίσκονται στον αστικό χώρο.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Modern understandings of History teaching highlight the application of alternative lesson approaching methods. As a result, they find increasingly fertile ground in Greek education, since teachers try to include them in their teaching and escape from the frontal narrative, aiming to make the lesson more attractive and interesting for their students. The purpose of this research is to investigate the perceptions and meanings that students attribute to monuments, as material evidence of historical past, through observation in the urban areas, museums and archaeological sites. In addition, it will be examined how monuments contribute to the formation of students' historical thinking. For research purposes, 2 field trips were carried out, which worked constructively for students. The research was carried out on 50 students from the prefecture of Heraklion, specifically at the 1st Primary School of Malia and the 2nd Primary School of Malia. The results were obtained by completing anonymous pre-test and post-test questionnaires, conducting anonymous interviews, observing participants in the field trips and studying the group works produced by the students during trips. The research results highlighted the importance of utilizing monuments in History teaching and the development of students' historical thinking through the observation of monuments found in the urban area.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΔιδακτική της Ιστορίαςen_US
dc.subjectΙστορική σκέψηen_US
dc.subjectΕπίσκεψη και Έρευνα Πεδίουen_US
dc.subjectεναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίαςen_US
dc.subjectΣυνεργατική μάθησηen_US
dc.subjectTeachimg Historyen_US
dc.subjectHistorical thinkingen_US
dc.subjectField Tripsen_US
dc.subjectAlternative teaching methodsen_US
dc.subjectCooperative learningen_US
dc.titleΜνημεία στον Χρόνο και Ιστορική Σκέψη: Αντιλήψεις και Νοηματοδοτήσεις Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από Εκπαιδευτικές Δράσεις στα Μάλια και στην Πόλη του Ηρακλείουen_US
dc.title.alternativeMonuments in time and historical thinking: perceptions and meaning of Pripary Education students through educational activities in Malia and the city of Heraklionen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record