Show simple item record

dc.contributor.advisorΠιλιτσίδου Ζαχαρένια
dc.contributor.authorΚουκουλιάκος, Σεραφείμ
dc.date.accessioned2025-02-10T10:39:31Z
dc.date.available2025-02-10T10:39:31Z
dc.date.issued2024-12
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5422
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εξετάστηκε η επίδραση της Κοινωνικής Ταυτότητας των φοιτητών του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην ψυχική ευημερία των φοιτητών. Υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία που συνδέει τη θεωρία της Κοινωνικής Ταυτότητας με την ευημερία, αλλά δεν υπάρχει αντίστοιχη έρευνα στον ελληνικό χώρο αλλά και στο συγκεκριμένο τμήμα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, εφαρμόστηκε η ποσοτική μεθοδολογία και η δημιουργία ενός εργαλείου μέτρησης ποσοτικών δεδομένων που διαμοιράστηκε διαδικτυακά στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων. Ακολούθησε στατιστική ανάλυση στο στατιστικό πρόγραμμα JAMOVI, όπου συμπεράθηκε σύμφωνα με το συντελεστή συσχέτισης r Pearson, ότι υπάρχει υψηλή στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στην αξιολογική διάσταση της Κοινωνικής Ταυτότητας και την ψυχική ευεξία. Το εύρημα αυτό, εμπλουτίζει τη βιβλιογραφία και δίνει ένα βήμα για περαιτέρω εξέταση των διαστάσεων της Κοινωνικής Ταυτότητας στους φοιτητές. Ένας από τους σημαντικότερους περιορισμούς της έρευνας είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό των συμμετεχόντων αποτελούνταν από πρωτοετείς φοιτητές. Θα ήταν ενδιαφέρον σε μελλοντική έρευνα το ίδιο ερωτηματολόγιο να δοθεί αποκλειστικά σε τελειόφοιτους φοιτητές ώστε να έχει ολοκληρωθεί το διάστημα που οι διαστάσεις της Κοινωνικής Ταυτότητας μπορούν να εξελιχθούν και να ολοκληρωθούν. Τέλος, θα ήταν επίσης σημαντικό να δοθεί το ίδιο ερωτηματολόγιο στους φοιτητές άλλων Πανεπιστημίων που ανήκουν σε άλλες χώρες και έχουν άλλη πολιτιστική κουλτούρα ώστε να συγκριθούν τα αποτελέσματα.--------------------------------- In this thesis, the impact of the Social Identity of students from the Department of Communication and Digital Media at the University of Western Macedonia on their mental well-being was examined. While there is extensive literature linking Social Identity Theory with well-being, there is no corresponding research in the Greek context, particularly in this department. For the purposes of the research, a quantitative methodology was applied, involving the creation of a quantitative data measurement tool distributed online to the students of the Department of Communication and Digital Media at the University of Western Macedonia. Statistical analysis was conducted using the JAMOVI statistical software, and it was concluded, based on Pearson's correlation coefficient (r), that there is a strong, statistically significant correlation between the evaluative dimension of Social Identity and mental well-being. This finding enriches the existing literature and opens avenues for further exploration of Social Identity dimensions among students. One of the major limitations of the research is that a large proportion of the participants were first-year students. It would be interesting for future research to distribute the same questionnaire exclusively to final-year students to ensure that the time required for the development and completion of the dimensions of Social Identity has elapsed. Finally, it would also be important to administer the same questionnaire to students from universities in other countries with different cultural backgrounds to compare the results.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσωνen_US
dc.subjectΘεωρία της κοινωνικής ταυτότηταςen_US
dc.subjectΨυχική ευεξίαen_US
dc.subjectΓνωστική διάστασηen_US
dc.subjectΣυναισθηματική διάστασηen_US
dc.subjectΑξιολογική διάστασηen_US
dc.subjectΠοσοτική έρευναen_US
dc.titleΗ επίδραση της κοινωνικής ταυτότητας των φοιτητών του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων στην ψυχική τους ευημερίαen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record