Show simple item record

dc.contributor.advisorΜατσιώλα, Μαρία
dc.contributor.authorΜπάστας, Τηλέμαχος
dc.contributor.authorΚοσιβάς, Παναγιώτης
dc.date.accessioned2025-02-11T09:37:37Z
dc.date.available2025-02-11T09:37:37Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5426
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των ατόμων που ανήκουν στην γενιά Ζ, ως προς τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην ειδησεογραφία. Ο σκοπός αυτός καλύφθηκε μέσω πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα αυτή ήταν ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο μοιράστηκε διαδικτυακά. Το ερευνητικό δείγμα απαρτιζόταν από 128 ενήλικα άτομα της γενιάς Ζ. Ακολουθήθηκε η δειγματοληψία σκοπιμότητας για την συλλογή του ερευνητικού δείγματος. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε μέσω του SPSS. Αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα της γενιάς Ζ έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο, μέσω των ψηφιακών μέσων και του διαδικτύου. Επίσης, αποδείχτηκε ότι τα άτομα της γενιάς Ζ έχουν μικρή πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο, μέσω περιοδικών και εφημερίδων. Τα αποτελέσματα της έρευνας, επίσης, έδειξαν ότι τα άτομα της γενιάς Ζ έρχονται συχνά αντιμέτωπα με ειδησεογραφικό περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη και έχουν αρκετά μεγάλη ικανότητα να αναγνωρίζουν το περιεχόμενο αυτό. Τα άτομα της γενιάς Ζ είναι επιφυλακτικά ως προς την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν στο δημοσιογραφικό περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά να γνωρίζουν τα οφέλη της μεγαλύτερης ακριβείας και ταχύτητας παραγωγής ειδήσεων από τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, όπως επίσης και το όφελος της εξατομικευμένης ροής ειδήσεων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Επίσης, αναγνωρίζουν το όφελος της παροχής βοήθειας από τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης προς τους δημοσιογράφους στον εντοπισμό ειδησεογραφικού περιεχομένου. Τέλος, τα άτομα της γενιάς Ζ δεν θεωρούν ότι υπάρχει κίνδυνος να αντικατασταθούν οι ανθρώπινες θέσεις εργασίας από τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της δημοσιογραφίας.------------------------------------------------- The purpose of this dissertation is to investigate the perceptions of people who belong to Generation Z, regarding the role of artificial intelligence in news. This purpose was met through primary quantitative research. The research tool used in this research was a questionnaire, which was shared online. The research sample consisted of 128 adults of Generation Z. Purposive sampling was followed to collect the research sample. Statistical analysis was performed using SPSS. Results showed that Generation Z people have greater access to news content, through digital media and the internet. Also, Generation Z people have been shown to have little access to news content, through magazines and newspapers. The results of the survey also showed that Gen Z people are often confronted with news content created by artificial intelligence and have quite a strong ability to recognize this content. Gen Z is wary of trusting AI-generated journalistic content, but aware of the benefits of greater accuracy and speed of news production from AI systems, as well as the benefit of personalized feed news according to their interests. They also recognize the benefit of AI systems assisting journalists in identifying news content. Finally, Gen Z does not see a risk of human jobs being replaced by artificial intelligence systems in the field of journalism.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσωνen_US
dc.subjectΕιδησεογραφικό περιεχόμενοen_US
dc.subjectΔημοσιογραφίαen_US
dc.subjectΓενιά Ζen_US
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηen_US
dc.titleΟ ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιογραφία: αντιλήψεις της γενιάς Ζen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record