dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Άννα Σπύρτου | |
dc.contributor.author | Δάρατζη, Πασχαλία | |
dc.contributor.other | Μέλος επιτροπής: Πέτρος Καριώτογλου | |
dc.contributor.other | Μέλος επιτροπής: Πηνελόπη Παπαδοπούλου | |
dc.date.accessioned | 2017-05-23T16:03:58Z | |
dc.date.available | 2017-05-23T16:03:58Z | |
dc.date.issued | 2017-04 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/545 | |
dc.description | Τμήμα Νηπιαγωγών. Π.Μ.Σ.: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών | en_US |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην εξέλιξη μιας Νηπιαγωγού μέσα από τη συμμετοχή της σε ένα Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης, όπου σχεδίασε, ανέπτυξε, εφάρμοσε και αξιολόγησε μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για τη Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία. Η εξέλιξή της αναζητήθηκε ως προς τρεις άξονες, η εξέλιξη που παρουσίασε ως προς την ικανοποίηση των Ψυχολογικών Αναγκών, η εξέλιξη της Αυτό-αποτελεσματικότητάς της και η εξέλιξη της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου της. Στο θεωρητικό πλαίσιο παρουσιάζεται η αντίστοιχη βιβλιογραφική επισκόπηση για κάθε άξονα. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στην Κοινωνιο-γνωστική θεωρία του Bandura που αφορά την Αυτό-αποτελεσματικότητα των ατόμων καθώς και σε προηγούμενες έρευνες όπου αξιοποιείται η συγκεκριμένη θεωρία. Ακόμη, γίνεται λόγος για τις έρευνες που αφορούν την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία, στη Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού, τις βασικές αρχές σχεδιασμού μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε τρείς φάσεις, πριν την παρέμβαση, μετά από αυτή και 7 μήνες μετά από αυτή, στις οποίες ακολουθήθηκε η μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι υπήρξε εξέλιξη σε όλους τους άξονες ανάλυσης. Συγκεκριμένα η εκπαιδευτικός παρουσίασε εξέλιξη στην ικανοποίηση των Ψυχολογικών της Αναγκών, ιδιαίτερα της ανάγκης για επάρκεια. Η Αυτό-αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικού εμφάνισε εξέλιξη ως προς τις στρατηγικές και τεχνικές που χρησιμοποιεί στην τάξη και ως προς τη γνώση περιεχομένου της, ενώ στην Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου παρουσιάστηκε εξέλιξη ιδιαίτερα όσον αφορά τη γνώση Πλαισίου της εκπαιδευτικού. Παρουσιάστηκαν, επομένως, αρκετά σημεία σύγκλισης της παρούσας έρευνας με τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών. | en_US |
dc.format.extent | 74 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | Αυτό-αποτελεσματικότητα | en_US |
dc.subject | Ψυχολογικές Ανάγκες | en_US |
dc.subject | Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου | en_US |
dc.subject | Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία | en_US |
dc.subject | Νανοεπιστήμη - Νανοτεχνολογία | en_US |
dc.subject | Self-efficacy | en_US |
dc.subject | Psychological needs | en_US |
dc.subject | Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.subject | Teaching Learning Sequence | en_US |
dc.subject | Nanoscience-Nanotechnology | en_US |
dc.title | Μελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης στη διάρκεια του σχεδιασμού, ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης μιας Διδακτικής – Μαθησιακής Ακολουθίας για τη Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογία | en_US |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία | en_US |