Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα καθηγήτρια: Άννα Σπύρτου
dc.contributor.authorΔάρατζη, Πασχαλία
dc.contributor.otherΜέλος επιτροπής: Πέτρος Καριώτογλου
dc.contributor.otherΜέλος επιτροπής: Πηνελόπη Παπαδοπούλου
dc.date.accessioned2017-05-23T16:03:58Z
dc.date.available2017-05-23T16:03:58Z
dc.date.issued2017-04
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/545
dc.descriptionΤμήμα Νηπιαγωγών. Π.Μ.Σ.: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στην εξέλιξη μιας Νηπιαγωγού μέσα από τη συμμετοχή της σε ένα Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης, όπου σχεδίασε, ανέπτυξε, εφάρμοσε και αξιολόγησε μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για τη Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία. Η εξέλιξή της αναζητήθηκε ως προς τρεις άξονες, η εξέλιξη που παρουσίασε ως προς την ικανοποίηση των Ψυχολογικών Αναγκών, η εξέλιξη της Αυτό-αποτελεσματικότητάς της και η εξέλιξη της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου της. Στο θεωρητικό πλαίσιο παρουσιάζεται η αντίστοιχη βιβλιογραφική επισκόπηση για κάθε άξονα. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στην Κοινωνιο-γνωστική θεωρία του Bandura που αφορά την Αυτό-αποτελεσματικότητα των ατόμων καθώς και σε προηγούμενες έρευνες όπου αξιοποιείται η συγκεκριμένη θεωρία. Ακόμη, γίνεται λόγος για τις έρευνες που αφορούν την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία, στη Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού, τις βασικές αρχές σχεδιασμού μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε τρείς φάσεις, πριν την παρέμβαση, μετά από αυτή και 7 μήνες μετά από αυτή, στις οποίες ακολουθήθηκε η μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι υπήρξε εξέλιξη σε όλους τους άξονες ανάλυσης. Συγκεκριμένα η εκπαιδευτικός παρουσίασε εξέλιξη στην ικανοποίηση των Ψυχολογικών της Αναγκών, ιδιαίτερα της ανάγκης για επάρκεια. Η Αυτό-αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικού εμφάνισε εξέλιξη ως προς τις στρατηγικές και τεχνικές που χρησιμοποιεί στην τάξη και ως προς τη γνώση περιεχομένου της, ενώ στην Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου παρουσιάστηκε εξέλιξη ιδιαίτερα όσον αφορά τη γνώση Πλαισίου της εκπαιδευτικού. Παρουσιάστηκαν, επομένως, αρκετά σημεία σύγκλισης της παρούσας έρευνας με τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών.en_US
dc.format.extent74 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΑυτό-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectΨυχολογικές Ανάγκεςen_US
dc.subjectΠαιδαγωγική Γνώση Περιεχομένουen_US
dc.subjectΔιδακτική Μαθησιακή Ακολουθίαen_US
dc.subjectΝανοεπιστήμη - Νανοτεχνολογίαen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectPsychological needsen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectTeaching Learning Sequenceen_US
dc.subjectNanoscience-Nanotechnologyen_US
dc.titleΜελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης στη διάρκεια του σχεδιασμού, ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης μιας Διδακτικής – Μαθησιακής Ακολουθίας για τη Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογίαen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record