dc.description.abstract | Ο σκοπός έγκειται στη διερεύνηση της λειτουργίας των οινοποιητικών επιχειρήσεων –συγκεκριμένα στο Δήμο Αμυνταίου- και στον προσδιορισμό παραγόντων που τη διαμορφώνουν. Με αφετηρία τον κεντρικό αυτό στόχο, η παρούσα πτυχιακή εργασία ανταποκρίνεται στην απαίτηση για συνδυασμένη γνώση -τόσο του εσωτερικού περιβάλλοντος μίας επιχείρησης όσο και της εξωτερικής αγοράς-, επιχειρώντας μια διττή προσέγγιση. Αφενός εξετάζει το ζήτημα υπό την οπτική γωνία των οινοποιών και, αφετέρου, επιδιώκει να συμβάλει στην κατανόηση της συμπεριφοράς του πελάτη-οινοτουρίστα. Σε ότι αφορά τη διερεύνηση του εσωτερικού περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε απογραφική έρευνα με τη χρήση προσωπικής συνέντευξης. Η ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων καταδεικνύει ότι η ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα δεν αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο που οφείλεται κυρίως σε συλλογικές δράσεις. Η εξέταση των απόψεων των οινοποιών θέτει ως άμεσης προτεραιότητας ζητήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού την ανάληψη πολιτικών-θεσμικών μέτρων και ενεργειών προβολής σε σχέση με τον οίνο, τη διοργάνωση εκδηλώσεων, καθώς και τη δημιουργία υποδομών στο οινοποιείο και την αμπελοοινική περιοχή. Η μελέτη του προφίλ και της συμπεριφοράς της κάθε οινοποιητικής επιχείρησης βασίστηκε στις απαντήσεις έξι Οινοποιείων. Με βάση τα εμπειρικά συμπεράσματα των επιχειρήσεων, οι παράγοντες που υποκινούν τη συμμετοχή σε οινοτουριστικές δραστηριότητες περιστρέφονται κυρίως γύρω από το τρίπτυχο «Τοπίο, χαλάρωση και απόδραση-Οινικό προϊόνΑπόκτηση εμπειρίας». Διαπιστώθηκε ακόμα ότι το επίπεδο ανάμιξης με τον οίνο και ο βαθμός κυριαρχίας της οινοτουριστικής ταυτότητας διαμορφώνουν τα πρωταρχικά κίνητρα των επισκεπτών. Υπάρχουν δύο είδη ερευνών, οι ποιοτικές και οι ποσοτικές μέθοδοι. Με τον όρο ποιοτικές μέθοδοι έρευνας εννοείται το σύνολο των ερμηνευτικών και διερευνητικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται σε διάφορες επιστήμες για να περιγράψουν, να αποκωδικοποιήσουν, να μεταφράσουν και να αποδώσουν κάποιο νόημα σε κάποιο φαινόμενο. Οι ποιοτικές μέθοδοι έρευνας δεν μετρούν τις ποσότητες και τα ποσοστά εμφάνισης των φαινομένων, αλλά εξηγούν και αναλύουν τους λόγους εμφάνισης των φαινομένων αυτών. Στην εργασία αυτή επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας για να διερευνηθεί και να αναλυθεί όσο το δυνατόν πιο ορθά αλλά και αμεσότερα γίνεται την αμπελουργία του Αμυνταίου. Συγκεκριμένα, αμεσότερα
7
εννοείται το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ως κύριο είδος ποιοτικής έρευνας την προσωπική συνέντευξη (personal interview) και έπειτα την ανάλυση λόγου (discourse analysis ) και την ανάλυση περιεχομένου (content analysis). Πέρα της ποιοτικής μεθόδου έρευνας που χρησιμοποιήθηκε στην εργασία και κάποια σχεδιαγράμματα , στα οποία αναλύονται γραμμικά.
The objective of this study is to probe, as well as to identify the factors that affect winemaking business function in Northern Greece, especially in the Municipality of Amyntaio. Starting from this central purpose, the current thesis attempts to meet the need for gaining knowledge on both supply and demand-side aspects of winemaking business, by adopting a two-fold approach. In the first place, the study focuses on the winery perspective, while, secondly, it seeks to increase the understanding of wine customer behavior. With respect to the supply-side research, a census was undertaken, with the use of a structured interview from each winery directly. Analysis of data reveals that wine tourism in Northern Greece is not a recent phenomenon. The examination of winemakers’ perceptions poses as fundamental factors for further wine tourism development the following issues: politicalinstitutional measures, further development of winery tourism, organization of winery tourism events and tourism infrastructure development in wine regions. In terms of the demand side research, empirical data were collected from 6 winemaking businesses via interview. Results indicate that wine tourism motivation revolves around three core components, namely: ‘Landscape, relaxation and escape’, ‘Core wine product’ and ‘gaining experience’. Moreover, it was found that the level of wine product involvement as well as the degree of wine tourism identity salience, form primary tourism motivations. Two ways of researches occur, the quality and quantity methods of research. The term “quality methods of research” means a total of interpretative and probing methods that are used in various scientific fields, in order to describe, decode, translate and attribute a meaning of some kind to a phenomenon. The method of quality research does not estimate neither the amounts nor the percentages of the appearance of these phenomena. They explain and analyze the cause of these phenomena’s emergence. In the present study quality research method has been chosen for as to probe and analyze as more correctly and directly as possible the viticulture of Amyntaio region. Specifically, directly means the fact that is used as a main kind of quality research the personal interview followed by a discourse analysis as well as a content analysis. Apart from the quality research method, in the present
study, some charts are going to be presented in which the study’s data are linearly presented. | en_US |