Ο πύργος του ΟΤΕ ως μέσο αναγνώρισης της Θεσσαλονίκης. Μία εκπαιδευτική προσέγγιση
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται η μελέτη της ιστορίας και ειδικότερα της τοπικής ιστορίας. Ο πρώτος όρος είναι πιο γενικός και αναφέρεται στα γεγονότα του παρελθόντος μέχρι το παρόν, ενώ ο δεύτερος εστιάζει σε έναν τόπο και στις μικρότερες κοινωνικές ομάδες. Σημείο εκκίνησης της εργασίας αποτέλεσε αφενός η επίσκεψη στον πύργο του ΟΤΕ και αφετέρου η παρατήρηση της θέας που προσφέρει. Το ψηλό αυτό κτήριο, το οποίο αποτελεί το μέσο αναγνώρισης της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα τοπία που διακρίνονται, χαρακτηρίζονται για το σημαντικό ιστορικό παρελθόν τους. Το κάθε ένα ξεχωρίζει με την μοναδικότητά του και την ιστορία που διαθέτει. Με αφορμή της επίσκεψης σχεδιάστηκαν δραστηριότητες στα πλαίσια της Ιστορίας και. της Γεωγραφίας και ενσωματώθηκαν σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Για το σχεδιασμό αυτό, λήφθηκε υπόψη το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΔΕΠΠΣ), το οποίο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, το 2003.In this dissertation is carried out a study of history and especially of local history. The first term is most general and it refers in the events from the past to the present, otherwise the second it focuses at the places and in the smaller social groups. The starting spot of the dissertation on the one hand was the visit in the Tower of OTE and on the other hand the view that the Tower has. This tall building, which is the mean of the recognition of Thessaloniki, but also the landscapes that are distinguished, are characterized for the important historical past. Each of them stands out with the uniqueness and the history that they have. On the occasion of the visit, the activities were designed in the contexts of History and Geography and they integrated into an organized educational program. For this design, was taken into account the Cross-Thematic Curriculum Framework for the kindergarten, which is applied for the first time in 2003.