Show simple item record

dc.contributor.advisorΠΛΙΟΓΚΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
dc.contributor.authorΚώτση, Χριστίνα
dc.contributor.authorKotsi, Christina
dc.date.accessioned2025-03-13T15:40:01Z
dc.date.available2025-03-13T15:40:01Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5555
dc.description.abstractΗ διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα ελληνικά δημόσια σχολεία έχει τα τελευταία χρόνια εμπλουτιστεί με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί αναζητούν νέες διδακτικές μεθόδους ικανές να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών (Μ/Μ) στην μαθησιακή διαδικασία. Η διδακτική πρακτική της Ανεστραμμένης Τάξης (ΑΤ) αποτελεί μία καινοτόμο και ελκυστική μέθοδο διδασκαλίας, που θέτει τον/ην μαθητή/τρια ( Μ/Μ) σε ρόλο πρωταγωνιστή στη μάθησή του/της και στην οποία ουσιαστικά συμβαίνει αντιστροφή του τυποποιημένου τρόπου διδασκαλίας. Σύμφωνα με τον Schaupp του Flipped classroom Austria, ( 2018) πρόκειται για μια μαθητοκεντρική και αυτόνομη μάθηση. Στην συμβατική διδασκαλία η παρουσίαση του νέου γνωστικού υλικού γίνεται στην τάξη από τον/ην δάσκαλο/α, συνήθως σε μορφή διάλεξης, και οι ασκήσεις εμβάθυνσης δίνονται στους/στις μαθητές/τριες ( Μ/Μ) για το σπίτι. Στην ΑΤ η παρουσίαση του νέου περιεχομένου μεταφέρεται στο σπίτι σε μορφή βιντεομαθήματος και οι εργασίες εμβάθυνσης γίνονται στην τάξη με ενεργητική και συνεργατική δράση. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την επίδραση που έχει η ΑΤ στους Μ/Μ κατά τη διδασκαλία των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Συγκεκριμένα θα γίνει προσπάθεια να διερευνηθούν α. η επίδραση της διδακτικής μεθόδου στην ακαδημαϊκή επίδοση των Μ/Μ β. η επίδραση στην ανάπτυξη των γλωσσικών τους ικανοτήτων γ. ο βαθμός δέσμευσης στην μαθησιακή διαδικασία και τέλος ο βαθμός αυτορρύθμισης και αυτονομίας των Μ/Μ κατά την παρέμβαση της ΑΤ. Για τον σκοπό αυτό επιλέχθησαν δύο τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου από τα οποία το ένα τμήμα, το τμήμα ελέγχου, θα παρακολουθήσει τη νέα θεματική ενότητα με την συμβατική δασκαλοκεντρική διδασκαλία ( ΔΔ) και το δεύτερο τμήμα, το πειραματικό θα διδαχθεί την ίδια θεματική ενότητα με την μέθοδο της ΑΤ. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The teaching of foreign languages in Greek public schools has been enhanced in recent years by the incorporation of new technologies. Concurrently, educators are seeking innovative teaching methodologies that can engage students and facilitate active participation in the learning process. The Inverted Classroom (AT) is an innovative and attractive teaching method that places the student (M/M) in the role of a protagonist in their learning. This involves a reversal of the standard way of teaching. According to Schaupp of Flipped Classroom Austria (2018), it is a student-centred and autonomous learning approach. In conventional teaching, the presentation of new knowledge material is typically conducted by the teacher in the form of a lecture, with subsequent immersion exercises assigned to students (M/M) for completion outside of class. In AT, the presentation of the new content is delivered via video lesson, with the immersion tasks conducted in class in an active and cooperative manner. The objective of this paper is to investigate the impact of AT on M/M in the teaching of German as a foreign language in Greek public schools. In particular, the following aspects will be examined: a. The effect of the teaching method on the academic performance of M/M b. The effect on the development of their language skills c. The degree of engagement in the learning process d. The degree of self-regulation and autonomy of M/M during the AT intervention In order to achieve this objective, two sections of the third grade were selected. One of these, the control section, will follow the new subject matter unit with the conventional teacher-centred instruction (TA), while the second section, the experimental section, will be taught the same subject matter unit with the AT method.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΑνεστραμμένη τάξηen_US
dc.subjectακαδημαϊκή επίδοσηen_US
dc.subjectμαθησιακή δέσμευσηen_US
dc.subjectαυτορρύθμιση - αυτονομίαen_US
dc.subjectγλωσσικές δεξιότητεςen_US
dc.subjectFlipped classroomen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.subjectlearning engagementen_US
dc.subjectself-regulation, autonomyen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.titleΗ ανεστραμμένη τάξη σε σχέση με τη δασκαλοκεντρική διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας στη Γ'Γυμνασίουen_US
dc.title.alternativeThe inverted classroom in relation to teacher - centred German language teaching in the third grade of high schoolen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record