Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΔαλαμήτρος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorDalamitros, Konstantinos
dc.date.accessioned2025-03-18T14:31:53Z
dc.date.available2025-03-18T14:31:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5569
dc.description.abstractΈχει κατά καιρούς διεξαχθεί πλειάδα ερευνών για την εξέταση του φαινομένου της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού με τα ευρήματα σε πολλές περιπτώσεις να διαφέρουν μεταξύ τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας αναφορικά με την επαγγελματική εξουθένωση. Προκειμένου να μελετηθούν οι απόψεις των 122 εκπαιδευτικών αξιοποιήθηκε το «Ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Εξουθένωσης της Maslach για εκπαιδευτικούς» (Maslach Burnout Inventory – M.B.I.) (Maslach & Jackson, 1986). Οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν ήταν τρεις: α) Να ελεγχθεί το επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών, β) Να ελεγχθεί εάν η επαγγελματική εξουθένωση επηρεάζεται από άλλες μεταβλητές, όπως το φύλο των εκπαιδευτικών, η ηλικία τους, οικογενειακή τους κατάσταση και άλλες, και γ) Να ελεγχθεί η ύπαρξη τυχόν συσχέτισης της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών με την συναισθηματική εξάντληση, την αποπροσωποίηση και την μειωμένη προσωπική επίτευξη. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι άνδρες εμφάνισαν υψηλότερα επίπεδα αποπροσωποποίησης και εξουθένωσης, ενώ οι νεότεροι/ες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής εξάντλησης. Αντίθετα, εκείνοι/ες με περισσότερα χρόνια εμπειρίας ανέφεραν μεγαλύτερη αίσθηση μειωμένης προσωπικής επίτευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας σχολιάζονται σε σχέση με τα ευρήματα στα οποία κατέληξαν αντίστοιχες διεθνείς και εγχώριες έρευνες._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Over time, numerous studies have been conducted to examine the phenomenon of teacher burnout in Primary and Secondary Education, both in Greece and internationally, with findings often differing across studies. The purpose of the present research was to explore the perceptions of Primary Education teachers in the Regional Unit of Florina regarding professional burnout. To investigate the views of 122 teachers, the “Maslach Burnout Inventory for Educators” (Maslach & Jackson, 1986) was utilized. The study set three main objectives: a) To assess the level of professional burnout among teachers, b) To examine whether professional burnout is influenced by variables such as teachers’ gender, age, marital status, and others, and c) To explore potential correlations between teachers' professional burnout and emotional exhaustion, depersonalization, and reduced personal accomplishment. Statistical analysis revealed that male teachers exhibited higher levels of depersonalization and burnout, while younger teachers reported higher levels of emotional exhaustion. Conversely, those with more years of experience reported a greater sense of reduced personal accomplishment. The research findings are discussed in relation to the results of corresponding international and national studiesen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική εξουθένωσηen_US
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΦλώριναen_US
dc.subjectprofessional burnouten_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectFlorinaen_US
dc.titleΗ επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώριναςen_US
dc.title.alternativeProfessional Burnout of Primary Education Teachers in the Regional Unit of Florinaen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record