Η Ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το παράδειγμα της Υπάτης του νομού Φθιώτιδας
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αφετηρία ένα εισαγωγικό πλαίσιο που εξηγεί και αναλύει το αντικείμενο και τους στόχους της ιστορίας ως επιστήμης. Εκκινώντας από αυτό, αφιερώνεται στη συνέχεια ένα κεφάλαιο στο κομμάτι της τοπικής ιστορίας και πιο συγκεκριμένα δίνονται απαντήσεις στα ερωτήματα τι ακριβώς είναι η τοπική ιστορία, γιατί αποτελεί ξεχωριστή υποδιαίρεση της ιστορίας και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα. Κατόπιν, αφού έχει αναλυθεί ό,τι αφορά την τοπική ιστορία, γίνεται ένα πέρασμα από τη θεωρία στην πράξη. Το επόμενο, δηλαδή, κεφάλαιο της εργασίας αποτελεί την απόδειξη ότι η γράφουσα, αφού πρώτα ανέλυσε και εμπέδωσε η ίδια το θεωρητικό σκέλος της τοπικής ιστορίας, κατάφερε να το εφαρμόσει και στην πράξη, εξιστορώντας την τοπική ιστορία της Υπάτης, του χωριού καταγωγής της. Η εξιστόρηση αυτή πραγματοποιήθηκε με τρόπο που υπακούει στους θεωρητικούς κανόνες που έχει η τοπική ιστορία ως επιστήμη. Τέλος, η πτυχιακή εργασία κλείνει με ένα κεφάλαιο που συνδέει την ιστορία με το νηπιαγωγείο. Με άλλα λόγια, παρουσιάζονται δραστηριότητες και μέθοδοι με τις οποίες μπορεί να διδαχθεί η ιστορία στους μαθητές του νηπιαγωγείου με όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και εύληπτο τρόπο.This thesis starts with an introductory framework that analyzes the science of History. It also explains what the main subject of History is and gives information about the objectives that are about to be achieved. Going further, the first chapter focuses on Local History and, more specifically, questions such as what Local History is, what’ s the reason for being a separate subdivision of History and what its characteristics are, are being answered. Then, as the theoretical part of analyzing Local History comes to an end, the practical part of this thesis begins. That means the next chapter proves that the writer has deepened so much in the subject of the Science being mentioned, that she is now able to write a local history by herself. Ypati, a small village in the middle of Greece, is being selected to be presented, as the writer comes from this place. In addition, the fact that all the theoretical rules of the Science of Local History are fully respected must be mentioned. Finally, the dissertation ends with a chapter that links History with Preschool Education. In other words, activities and methods, which the teacher can use in order to increase the students’ interest for Local History, are being presented.