Η ιδιότητα του ενεργού πολίτη: κοινωνικές προεκτάσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές στη σχολική εκπαίδευση
Abstract
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την έννοια και τη σημασία της ιδιότητας του ενεργού πολίτη, η οποία γίνεται εμφανής με την εικόνα που εμφανίζει στη σύγχρονη πραγματικότητα. Αρχικά, συνδέεται με την πολιτειακή ιδιότητα του πολίτη στα πλαίσια μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Στη συνέχεια, αποτελεί μέρος της κοινωνίας των πολιτών, μιας κοινωνίας που χαρακτηρίζεται από ελεύθερη έκφραση, προσφορά και συμμετοχική δράση των μελών της. Τέλος, μπορεί να εφαρμοστεί μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι διαμέσου της αυτενέργειας αναπτύσσουν τη συνεργατικότητά τους και αλληλεπιδρούν κοινωνικά, με την κατάλληλη αρωγή των εκπαιδευτικών. Συνεπώς, εφαρμόστηκε ένα σχέδιο project με θέμα «Ενεργός πολίτης και Διατροφή» σε Νηπιαγωγείο, το οποίο συνέβαλε στην υιοθέτηση από την πλευρά των Νηπίων της ιδιότητας του ενεργού πολίτη. This specific graduate work deals with the meaning of the capacity of active citizen, which becomes obvious with the image she appears in modern reality. Firstly, this capacity is connected with the capacity of citizen within the democratic society. Then, it is a part of the society of citizens, which is characterized by free expression, offer and participatory action of its members. Finally, this capacity can be applied through the educational process, during which the trainees, through self-sufficiency develop their co-operation and interact socially, with the appropriate help of teachers. Therefore, a plan project with the subject «Active citizen and Diet» was applied in a Kindergarten and it helped the infants to adopt the capacity of active citizen.