dc.description.abstract | Οι πρόσφατες επιστημονικές έρευνες συνδέουν την προσχολική γενική και ειδική αγωγή με την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας. Η ποιοτική φροντίδα εμπεριέχει γνωστική και αντιληπτική παρακίνηση και ανάπτυξη, όπως ενεργοποίηση, στοχασμό, επικοινωνία και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Η ποιοτική αγωγή επιτυγχάνεται σε ένα ασφαλές και πλούσιο συναισθηματικά περιβάλλον κατάλληλα διαμορφωμένο για την ηλικία και τις ανάγκες των παιδιών, παρέχοντάς τους τα σωστά ερεθίσματα, ολοκληρωμένες εμπειρίες, οι οποίες φαίνεται να ασκούν τις πιο ουσιαστικές και άμεσες επιδράσεις στην ανάπτυξη των παιδιών.
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την εύρεση και καταγραφή συμπερασμάτων σχετικά με το κατά πόσο εφαρμόζονται οι παράμετροι εκείνες, που ορίζουν την παρεχόμενη ποιότητα στην Προσχολική Αγωγή από τη μεριά των παιδαγωγών στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Για την επίτευξή του διενεργείται ποσοτική έρευνα χρησιμοποιώντας ως μέσο το δομημένο ερωτηματολόγιο.
Για την αξιολόγηση της σφαιρικής ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας και αγωγής χρησιμοποιήθηκαν οι Παγκόσμιες Οδηγίες Αξιολόγησης (ACEI-ΠΟΑ). Ωστόσο στο ερωτηματολόγιο συμπεριλήφθηκαν ερωτήσεις, που κρίθηκαν αναγκαίες και σκόπιμες για τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων, σύμφωνα με τα ευρήματα της βιβλιογραφικής μελέτης. Τα δεδομένα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν ότι το επίπεδο της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής και φροντίδας από τους παιδικούς του δείγματος τείνει να είναι υψηλό στο μεγαλύτερο μέρος του. Παράμετροι οι οποίες δεν φέρουν το ίδιο υψηλά ποσοστά σχετίζονται με την αναλογία παιδιών προσωπικού, το μέγεθος της ομάδας, την κατάρτιση του προσωπικού και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για τη φροντίδα και αγωγή παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Τα δεδομένα, αποδεικνύουν ότι ο παιδικός σταθμός φαίνεται να θεωρείται κατεξοχήν θεσμός ποιοτικής παροχής φροντίδας και αγωγής.
Recent scientific studies relate early childhood general and special education to the quality of care provided. Quality caregiving involves cognitive and perceptual motivation and development, such as activation, contemplation, communication and interaction with the environment. Quality education is successful when it is given in a safe and emotionally rich environment, properly modified to meet the age requirements and the needs of children by providing them the right stimuli and integrated experiences, which seem to have the most essential and direct effects in child development.
This study aims to obtain and record conclusions on whether the parameters that define the quality provided in early childhood education are implemented, from the educators’ of Western Macedonia point of view. A quantitative research was conducted, by means of a structured questionnaire, to achieve it.
For the assessment of the general quality of the care and education provided, the Global Guidelines of Assessment (ACEI – GGA) have been used. However, questions that were deemed critical and vital for drawing conclusions were included in the questionnaire, according to findings from bibliography. The data of this research prove that the level of the education and care provided by the sample nursery schools tend to be mostly high. The parameters that do not reach the same high percentages are those connected to staff-children ratio, team size, stuff education and lack of specialized stuff for the education and care of children with special needs. The data suggest that nursery school seems to be regarded primarily as an institution of quality education and care. | en_US |