dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους και νέες με αναπηρία, στον τομέα της εκπαίδευσης, της εργασίας, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας στο Δήμο Φλώρινας. Στόχος της μελέτης είναι να διερευνήσει τις συνθήκες λειτουργίας των δομών και την προσβασιμότητα, από την διοίκηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών μονάδων, στοχεύοντας στον περιορισμό ή και την εξάλειψη του εκπαιδευτικού και κοινωνικού αποκλεισμού. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική μέθοδος και το μέσο συλλογής δεδομένων ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη. Αφού διαμορφώθηκαν οι κατηγορίες και οι υποκατηγορίες ανάλυσης, έγινε επεξεργασία των δεδομένων, ως προς τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά. Οι Διευθυντές υποστηρίζουν ότι η σχολική τους μονάδα αναλαμβάνει προγράμματα δράσης αλλά και πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων, των συμμαθητών και του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Επίσης, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και οργανώνει δράσεις για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων και την εξασφάλιση της ισότητας των ατόμων με αναπηρία. Όσον αφορά τις τοπικές αρχές, οι αρμόδιοι τονίζουν ότι υλοποιούνται τα σχέδια δράσης, αλλά οι οικονομικοί πόροι για περεταίρω βελτιώσεις είναι ανεπαρκείς. Την άποψη αυτή συμμερίζονται όλοι οι ερωτώμενοι. The object of the present essay is the investigation of applied policy for young disabled people in the field of education, employment, health and welfare in the municipality of Florina. The objective of the study is to explore the operating conditions of organizations and the accessibility by the administration of educational and social units aiming in the elimination of their school and social exclusion. The method used was the qualitative method and the means of collection of data of research will be the semi-structured interview. After the formation of categories and subcategories of analysis, data process followed for qualitative characteristics. The directors believe that their school unit undertakes action programs and initiatives of briefing and sensitization of the school teachers, the parents, the schoolmates and the wider school and social environment. Furthermore, the club of parents and legal guardian of disabled people, organize actions for the claim of rights and the insurance of equality of disabled people. In regard to local governance, the responsible people point out that plans are implemented but economic resources are inadequate. The same view empathize all of respondents. | en_US |