Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Ηλιάδου-Τάχου Σοφία
dc.contributor.authorΣελεμίδου, Σοφία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Μπέτσας Ιωάννης, Ανδρέου Αντρέας
dc.date.accessioned2017-06-28T09:00:28Z
dc.date.available2017-06-28T09:00:28Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.other763 ΣΕΛ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/618
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδώνen_US
dc.description.abstractΖητούμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του θεσμού της επιθεώρησης μέσα από το παράδειγμα του Κ. Μπέντα, επιθεωρητή Καστοριάς κατά τη χρονική περίοδο 1950-1951. Για το σκοπό αυτό η έρευνα στηρίχθηκε σε αρχειακό υλικό και συγκεκριμένα στις εκθέσεις του επιθεωρητή που υπέβαλε προς το Εποπτικό Συμβούλιο Στοιχειώδους Εκπαιδεύσεως. Η μελέτη του αρχείου υπήρξε ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα, καθώς ανέδειξε την κατάσταση των υποδομών και τη λειτουργία εν μέρει του εκπαιδευτικού συστήματος στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας και συγκεκριμένα στην Καστοριά αμέσως μετά τη λήξη του Εμφυλίου πολέμου. Επιπλέον, αναδείχτηκε η διάχυση των εθνικών φρονημάτων μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο και η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής με βάση αυτά. Τέλος, πέρα από την μελέτη του αρχειακού υλικού, ένα μεγάλο μέρος της έρευνας στάθηκε στη μελέτη του νομοθετικού πλαισίου κατά τη δεκαετία 1940-1950.The aim of the current study was to investigate the role of the school superintendents in Greece, by examining the case of Konstantinos Bendas who served as a school superintendent during 1950-1951. For this purpose the superintendent’s archives, namely the reports he submitted to the Greek Supervisory Board of Education were considered. The result of the archives’ content analysis revealed as important aspects the current state of the school infrastructure and the way the Greek educational system functioned after the end of the Greek Civil War, particularly in the area of West Macedonia, and specific in Kastoria. Additionally it was indicated that nationalistic ideas were diffused in the field of education that period of time. Finally the findings emphasized that educational policy was engraved in accordance to these nationalistic ideas. Results are discussed under the light of foci of the existed educational legislation in the decade of 1940-1950.en_US
dc.format.extent109 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕπιθεωρητήςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικόςen_US
dc.subjectΕθνικό φρόνημαen_US
dc.subjectΕμφύλιος πόλεμοςen_US
dc.subjectSchool superintendenten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectNationalistic ideasen_US
dc.subjectGreek Civil Waren_US
dc.titleΟ θεσμός του Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης ως μηχανισμός εκπαιδευτικής αξιολόγησης και κοινωνικού ελέγχου. Η περίπτωση του κ. Μπέντα (1950-51)en_US
dc.title.alternativeThe institution of the primary schools inspector as a mechanism of educational assessment and social control. The case of study of Mr. Mpenta (1950-51)en_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record