Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Σούλης Σπυρίδωνας-Γεώργιος
dc.contributor.authorΒουλογεώργου, Αθανασία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη
dc.date.accessioned2017-06-28T10:01:56Z
dc.date.available2017-06-28T10:01:56Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.other761 ΒΟΥ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/621
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν: α) Να εξετάσει τις δεξιότητες ανάγνωσης μαθητών με νοητική αναπηρία που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας β) Να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γ) Να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των δεξιοτήτων ανάγνωσης και της κατανόησης. Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε το πρώτο τρίμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017 και διήρκησε σχεδόν δύο μήνες. Στην έρευνα συμμετείχαν 14 μαθητές (8 αγόρια και 6 κορίτσια) της πέμπτης και έκτης δημοτικού, με μέση χρονολογική ηλικία 13,35 ετών. Κατά τη διάρκεια της έρευνας χορηγήθηκαν σε όλα τα παιδιά δύο τεστ αξιολόγησης, το Τεστ Αθηνά και το Τεστ Ανάγνωσης – Α. Κατά τη διάρκεια των συνεδριών αξιολογήθηκαν η γραφο-φωνολογική ενημερότητα, η αποκωδικοποίηση, η αναγνωστική ευχέρεια, η μνήμη και η κατανόηση. Η αποκωδικοποίηση αξιολογήθηκε με βάση την ανάγνωση άσημων λέξεων, την ανάγνωση πραγματικών λέξεων και την ικανότητα διάκρισης πραγματικών και άσημων λέξεων. Η αναγνωστική ευχέρεια αξιολογήθηκε με βάση τον αριθμό των σωστών λέξεων που διαβάστηκαν σε ένα λεπτό. Η κατανόηση αξιολογήθηκε με την ανάγνωση ισοδύναμων σημασιολογικά προτάσεων και την κατανόηση κειμένου. Η μνήμη αξιολογήθηκε με την ικανότητα μνήμης αριθμών, εικόνων και σχημάτων και η φωνολογική ενημερότητα με την ικανότητα διάκρισης γραφημάτων, διάκρισης φθόγγων και σύνθεσης φθόγγων. Από την ανάλυση των δεδομένων της παρούσας μελέτης προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα: 1) Ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της αποκωδικοποίησης και της κατανόησης, 2) Ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της αναγνωστικής ευχέρειας και της κατανόησης, 3) Ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της μνήμης και της κατανόησης και 4) Ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της φωνολογικής ενημερότητας και της κατανόησης. The purpose of this research was: a) to explore the reading skills of students with intellectual disabilities which are attending schools of special education in Western Macedonia, b) to explore the relationship between reading skills and c) to explore the relationship between reading skills and understanding. This research took place in the first trimester of the academic year 2016-2017 and lasted almost two months. Fourteen students (8boys and 6 girls) from fifth and sixth grade participated in this research. The average age was 13,55 years old. During this research, all students were given two tests, the test Athena and the reading test –A. Phonological awareness, decoding ability, reading fluency, memory and understanding were reviewed during those sessions. Decoding ability was reviewed based on reading non words, reading well known words and the ability to distinguish the two. Reading fluency was reviewed based on the number of correct words read within a minute. Understanding was reviewed based on reading sentences of equal meaning and reading a text. Memory was reviewed based on the ability to remember numbers pictures and shapes. Finally phonological awareness was based on the ability to distinguish graphs, distinguish sounds and synthesis of sounds. In analyzing the data we have come to the data we have come to the following conclusion: 1) there is statistically an important connection between decoding ability and understanding, 2) there is statistically an important connection between reading fluency and understanding, 3) there is statistically an important connection between memory and understanding and 4) there is statistically an important connection between phonological awareness and understanding.en_US
dc.format.extent157 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΔεξιότητες ανάγνωσηςen_US
dc.subjectΝοητική αναπηρίαen_US
dc.subjectΑποκωδικοποίησηen_US
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταen_US
dc.subjectΑναγνωστική ευχέρειαen_US
dc.subjectΕργαζόμενη μνήμηen_US
dc.subjectReading skillsen_US
dc.subjectIntellectual disabilityen_US
dc.subjectDecoding abilityen_US
dc.subjectPhonological awarenessen_US
dc.subjectReading fluencyen_US
dc.subjectWorking memoryen_US
dc.titleΔεξιότητες ανάγνωσης μαθητών με νοητική αναπηρία που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές Ειδικής Αγωγής της Δυτικής Μακεδονίαςen_US
dc.title.alternativeReading skills of students with intellectual disabilities which are attending schools of special education in Western Macedoniaen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record