Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Ανδρέου Γεωργία
dc.contributor.authorΖούμπου, Στεφανία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη
dc.date.accessioned2017-06-30T08:45:23Z
dc.date.available2017-06-30T08:45:23Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.other771 ΖΟΥ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/630
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδώνen_US
dc.description.abstractΗ Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος είναι μία μόνιμη νευρό-αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από βλάβη ή καθυστέρηση των λειτουργιών του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Τα άτομα που παρουσιάζουν την εν λόγω διαταραχή, εκδηλώνουν δυσκολίες στην κοινωνική επικοινωνία και στερεοτυπικές συμπεριφορές που αφορούν τις συνήθειες ή τα ενδιαφέροντα (World Health Organization, 2013). Ο πληθυσμός των παιδιών με ΔΑΦ παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία χρόνια (Caronna, Milunski & Tager-Flusberg, 2008), γεγονός το οποίο επιτείνει την ανάγκη διερεύνησης των δυσλειτουργιών των παραπάνω μαθητών. Αρκετές έρευνες έχουν διεξαχθεί σε σχέση με τις κοινωνικές δυσκολίες που παρουσιάζονται, αλλά λίγοι μελετητές έχουν ασχοληθεί με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και τις συγκεκριμένες δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ. Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να διερευνήσει τις δεξιότητες αποκωδικοποίησης και αναγνωστικής κατανόησης δέκα παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Για τον λόγο αυτό, χορηγήθηκαν στους μαθητές έξι δραστηριότητες της σταθμισμένης δοκιμασίας «Τεστ-Α» (Παντελιάδου & Αντωνίου, 2008) και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS 20.0. Με βάση τα ευρήματα ερευνών που διεξήχθησαν στον διεθνή χώρο, αναμενόταν η ασύμμετρα πιο αναπτυγμένη δεξιότητα αποκωδικοποίησης σε αντίθεση με αυτήν της αναγνωστικής κατανόησης. Επιπλέον, αναμενόταν οι μεγαλύτεροι μαθητές να παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις από τους μικρότερους και τα παιδιά που φοιτούν στο Γενικό σχολείο να έχουν καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις από αυτά που φοιτούν στο Ειδικό Σχολείο. Από τις παραπάνω υποθέσεις, επιβεβαιώθηκε μόνο η πρώτη. Οι άλλες δύο δεν επιβεβαιώθηκαν. Πιθανοί λόγοι είναι το μικρό δείγμα της έρευνας, το επίπεδο λειτουργικότητας των παιδιών που συμμετείχαν, η έλλειψη ομάδας ελέγχου και παρέμβασης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, όπως επίσης και διάφοροι παράγοντες που αφορούν τη λειτουργία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.Autism Spectrum Disorder is a permanent neuro-developmental disorder, which is characterized by impairment or delay of Central Nervous System’s functions. People who develop this disorder, manifest some difficulties including social communication and repetitive behavior, which concern their habits or interests (World Health Organization, 2013). Population of children with Autism Spectrum Disorder seems to have increased over the past few years (Caronna, Milunski & Tager-Flusberg, 2008), intensifying the need to investigate the dysfunctions of the students above. There are many researches referring to the social difficulties observed, but few researchers have worked on academic performance and the actual learning difficulties of children with ASD. The present study had the goal of investigating decoding and reading comprehension skills of ten children with ASD. For that purpose, students were given six activities taken from the weighted test “Test-A” (Panteliadou & Antoniou, 2008) and results were analyzed using SPSS 20.0. Based on findings of researches that were conducted internationally, an asymmetrically developed decoding capacity was expected. That is not the case with reading comprehension. Moreover, it was expected that older students perform better than younger ones, and that children attending General School perform better academically than those attending Special School. Of those three hypotheses, only the first one was confirmed. The other two were not confirmed. Possible explanations are: the research’s small sample, the functionality level of the children who participated, the lack of a control group, the lack of intervention in the educational frame, as well as some factors pertaining to the function of the Greek educational system.en_US
dc.format.extent100 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςen_US
dc.subjectΑποκωδικοποίησηen_US
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηen_US
dc.subjectΗλικίαen_US
dc.subjectΔομή φοίτησηςen_US
dc.subjectAutism Spectrum Disorder (ASD)en_US
dc.subjectDecodingen_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.subjectAgeen_US
dc.subjectEducational environmenten_US
dc.titleΔεξιότητες αποκωδικοποίησης και κατανόησης σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)en_US
dc.title.alternativeDecoding and comprehension skills in children with Autism Spectrum Disorder (ASD)en_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record