Σύγκριση μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής Δημοτικού Σχολείου στο γραπτό λόγο και στην επιλογή στρατηγικών μάθησης
Abstract
Η παρούσα έρευνα αφορά μία συγκριτική μελέτη μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η έρευνα σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο γραπτό λόγο αλλά και τις επιλογές στρατηγικών μάθησης μονόγλωσσοι και δίγλωσσοι μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής.
Ειδικότερα, η έρευνα υλοποιήθηκε σε Δημοτικό Σχολείο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
Η έρευνα διήρκησε 4 μήνες από το μήνα Σεπτέμβριο μέχρι και το Δεκέμβριο του 2016. Ακολούθησε η αξιολόγηση της και η διατύπωση συμπερασμάτων.
Κατά την έρευνα χρησιμοποιήθηκε το «Εργαλείο Διαγνωστικής Διερεύνησης Δυσκολιών στο γραπτό λόγο των μαθητών Γ΄-Στ΄ Δημοτικού» του Πόρποδα και συνεργατών (2007), για να διερευνηθούν οι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών στο γραπτό λόγο των τεσσάρων τάξεων. Στους μαθητές δόθηκε ένα Ερωτηματολόγιο Στρατηγικών Μάθησης.
Οι αναλύσεις των αποτελεσμάτων κατέδειξαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των υποομάδων στο γραπτό λόγο και έγινε καταγραφή των στρατηγικών μάθησης ως προς την επιλογή και το βαθμό χρήσης. Ακόμη έγινε συγκριτική μελέτη ανάμεσα στις υποομάδες τόσο για τις δυσκολίες που παρουσιάζουν στο γραπτό λόγο, όσο και για τις επιλογές στις στρατηγικές μάθησης.This research concerns a comparative study of monolingual and bilingual students of general and special education at a primary school. The aim of the present work is to investigate the difficulties encountered in the written discourse and the choices of learning strategies for monolingual and bilingual students of general and special education. In particular, the research was implemented at the Elementary School of Eastern Thessaloniki in monolingual and bilingual students of C, D, E and F grade. The survey lasted four months from September to December 2016. In the survey the "Diagnostic Investigation of Difficulties in Written Speech of Students of Grade 6" was used by Porpodas et al (2007) to investigate the learning difficulties of children in the aforementioned four classes. The students were given a Strategic Learning Questionnaire.
Analyzes of the results showed the difficulties faced by the students of the subgroups in the written discourse and the learning strategies regarding the choice and the degree of use were recorded. A comparative study has also been carried out between the subgroups for both the difficulties in the written discourse and the choices in the learning strategies.