dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία αναλύεται και ερευνάται το θέμα της επιρροής της τέχνης και ειδικότερα της μουσικής στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση της σχέσης μεταξύ της μουσικής και της γλωσσικής ικανότητας, καθώς και των ποικίλων ωφελειών των μουσικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμενοποιώντας, ελέγχεται η πορεία της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας με τη συνδρομή του τραγουδιού, της μελοποιημένης ποίησης και διαδικασιών που εμπεριέχουν μουσικά ερεθίσματα γενικότερα. Η εργασία επικεντρώνεται στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας με τη βοήθεια της μουσικής, σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με μειονοτικό γλωσσικό προφίλ , πρόσφυγες και μετανάστες. Το ερευνητικό μέρος της εργασίας περιλαμβάνει ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που εξήχθησαν μετά από προσωπική συνέντευξη με ερωτηματολόγιο, που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σταθμίστηκαν με τις κυριότερες μεταβλητές που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, οι οποίες επίσης ελέγχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου. Τα συμπεράσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τις αρχικές υποθέσεις της εργασίας, οι οποίες είχαν αντληθεί από την βιβλιογραφική έρευνα, που αφορούσαν την θετική επίδραση της χρήσης της μουσικής στη γλωσσική διδακτική διαδικασία. This paper analyzes and investigates the influence of art, and especially the influence of music on the learning of the Greek language. The theoretical part of the paper is a brief presentation of the relationship between music and linguistic competence, as well as the various benefits of musical educational activities in the educational process. Specifically, the paper inspects the act of teaching a foreign language with the help of singing, melodious poetry and procedures involving musical stimuli in general. This work focuses on the teaching of Greek as a second / foreign language with the help of music,to primary school pupils that are refugees, immigrants or belong to a national minority group. The research part of the thesis includes quantitative and qualitative data extracted after a personal interview with a questionnaire addressed to primary school teachers and weighed against the main variables affecting the educational process, which were also checked through the questionnaire. The initial hypotheses on the positive impact that music has on the language teaching process were confirmed by the findings of the research. | en_US |