Show simple item record

dc.contributor.advisorΑναστασία Αθανασούλα - Ρέππα
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Μαρία
dc.date.accessioned2017-07-18T14:06:44Z
dc.date.available2017-07-18T14:06:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/673
dc.description.abstractΣτόχος της διεξαχθείσας έρευνας ήταν να διερευνήσει αν η προσωπικότητα και το ηγετικό στυλ του διευθυντή του δημοτικού σχολείου επηρεάζει το σχολικό κλίμα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 22 διευθυντές και 174 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πολυθέσιων δημόσιων δημοτικών σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών. Η μέτρηση της προσωπικότητας των διευθυντών έγινε με την κλίμακα Big Five Inventory και η μέτρηση του ηγετικού τους στυλ με το Multifactor Leadership Questionnaire 5x (short form) με αυτοαναφορές των διευθυντών. Η μέτρηση του σχολικού κλίματος έγινε με το Revised School Environment Questionnaire όπως μεταφράστηκε και εγκυροποιήθηκε από τους Σωτηρίου και Ιορδανίδη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κύριο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας των διευθυντών είναι η ευσυνειδησία και ότι το κύριο ηγετικό στυλ είναι το μετασχηματιστικό. Ακόμη, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το φύλο και η ηλικία των διευθυντών δεν αποτελούν παράγοντα διαφοροποίησης της προσωπικότητας και του ηγετικού τους στυλ, και επίσης, ότι το φύλο και η ηλικία των εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παράγοντα διαφοροποίησης των διαστάσεων του σχολικού κλίματος. Επιπλέον, από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι διαστάσεις της εξωστρέφειας, της προσήνειας και της δεκτικότητας σε εμπειρίες συσχετίζονται θετικά με ορισμένες από τις εξεταζόμενες διαστάσεις του σχολικού κλίματος. Η δε διάσταση της ευσυνειδησίας συσχετίζεται αρνητικά με όλες τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος, ενώ ο νευρωτισμός δε συσχετίζεται με καμία από αυτές. Αναφορικά με το ηγετικό στυλ, το μετασχηματιστικό και το συναλλακτικό συσχετίζονται θετικά με όλες τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος, ενώ το παθητικό στυλ δε συσχετίζεται με καμία. Ωστόσο, οι συσχετίσεις είτε θετικές είτε αρνητικές είναι χαμηλές. The aim of this survey was to investigate whether the personality and the leadership style of the elementary school director influences the school climate. The sample of the survey consisted of 22 directors and 174 elementary school teachers of public elementary schools in the Municipality of Ioannina. In order to measure directors’ personality we used the Big Five Inventory and in order to measure their leadership style we used the Multifactor Leadership Questionnaire 5x (short form). The school climate was measured by the Revised School Environment Questionnaire which was translated and validated by Sotiriou and Iordanidis. The results showed that the main characteristic of directors’ personality is conscientiousness and that they mainly ask transformational leadership. The results also showed that the gender and the age of directors are not a factor in differentiating their personality and leadership style, and also that the gender and the age of teachers are not a factor in differentiating the dimensions of the school climate. Moreover, the findings of the research showed that the dimensions of extraversion, agreeableness and openness to experience are positively correlated with some of the dimensions of school climate. Τhe dimension of conscientiousness is negatively correlated with all dimensions of school climate, while neuroticism is not associated with any of these. Regarding the leading style, the transformational and the transactional leadership are positively correlated with all the dimensions of school climate, while the laissez –faire leadership is not associated with any of them. However, either positive or negative correlations are lowen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχολικό κλίμαen_US
dc.subjectηγετικό στυλen_US
dc.subjectπροσωπικότηταen_US
dc.subjectδιευθυντήςen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectleadership styleen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectprincipalen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleΗ επιρροή του ηγετικού στυλ και της προσωπικότητας των διευθυντών δημοτικής εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματοςen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record