dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύονται ζητήματα που αφορούν στην πολυπλοκότητα του σύγχρονου διευθυντικού ρόλου, στην επαγγελματική ταυτότητα και την επαγγελματική ανάπτυξη με αναφορά στον/στη διευθυντή/διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα ζητήματα προσεγγίζονται μέσα από τη μελέτη της ζωής 10 διευθυντών και διευθυντριών δημοτικών σχολείων του νομού Καστοριάς. Οι βιογραφίες έρχονται να ρίξουν φως όχι μόνο στις προσωπικές ιστορίες των διευθυντών/διευθυντριών, αλλά και στο κοινωνικό-οικονομικό, πολιτισμικό και θεσμικό πλαίσιο εντός του οποίου αυτές δομούνται. Μέσω από την προκύπτουσα αφηγηματική έκθεση εμπειριών και βιωμάτων αντλούνται πληροφορίες για το βιογραφικό υπόστρωμα των διευθυντών/διευθυντριών, για την ενεργοποίηση της βιογραφικής τους θεματοποίησης, για τη συγκρότηση της εικόνας του εαυτού και της ταυτότητάς τους, για την αντίληψη και νοηματοδότηση του ρόλου τους και για την αίσθηση της εσωτερικής τους ταυτοσημίας και (αυτό)επάρκειας. Η διερεύνηση των βιογραφικών διαδρομών των διευθυντών/διευθυντριών τόσο ως προς τη γέννησή τους όσο και ως προς το πώς συγκροτούνται στο παρόν έχει ως στόχο να παρέχει απάντηση στο καίριο ερώτημα ποιοι τελικά είναι αυτοί οι οποίοι κατέχουν το διευθυντικό αξίωμα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. The present thesis deals with issues concerning the complexity of the role of the contemporary Primary Education School Principals, their professional identity and their professional development. The issues are addressed through the study of the life of 10 male / female School Principals of elementary schools in the prefecture of Kastoria. Their biographies come to shed light, not only on their personal stories, but also on the socio-economic, cultural and institutional framework within which their stories are structured. Via the resulting narrative report of personal and professional experiences, we learn about the biographical substrate of the School Principals, the structuring and processing of their life experiences within social contexts, the constitution of their self-image and their identity, their perception and meaningfulness of their own role, and their sense of identity and self-sufficiency. The exploration of the biographical trajectories of the School Principals, both in terms of their birth and how they are formed in the present, is intended to provide an answer to the crucial question of who ultimately holds the managerial / directing post in the Greek educational system | en_US |