Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντίνος Νικολαντωνάκης
dc.contributor.authorΚυριακίδου, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2017-07-19T14:33:28Z
dc.date.available2017-07-19T14:33:28Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/686
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη εποχή της παγκοσμιοποίησης, των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, και της πληθώρας των πληροφοριακών δεδομένων, που παράγονται, κατασκευάζονται και διαχέονται με κάθε τρόπο και προς κάθε κατεύθυνση, οι έννοιες της μάθησης και της γνώσης βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ο σύγχρονος άνθρωπος διαθέτει πολλά εφόδια που συνεπικουρούν στο να εμπλουτίζει τις μαθησιακές του ικανότητες, να κατακτά περισσότερες γνωσιακές δεξιότητες, να καταρτίζεται, να εξελίσσεται και να προοδεύει προσωπικά και επαγγελματικά. Στην παρούσα εργασία, η μάθηση και η γνώση προσεγγίζονται υπό το θεωρητικό πρίσμα των κοινωνικοπολιτισμικών θεωρήσεων, οι οποίες αποτελούν προϊόν των κοινωνικών και ψυχολογικών αντιλήψεων του Vygotsky, και της σημειωτικής, ως επιστημονικό κλάδο της αναπαράστασης του εξωτερικού και εσωτερικού κόσμου, με σκοπό τη σημασιοδότησή του. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εργασίας βρίσκεται η κοινωνικοπολιτισμική σημειωτική, όπως την καθόρισε, την δόμησε και την υποστήριξε, τόσο θεωρητικά όσο και ερευνητικά, ο Luis Radford. Δίνεται έμφαση στη προσπάθειά του να συνδέσει την Εκπαίδευση των Μαθηματικών με τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες της μάθησης και της γνώσης, να αναδείξει τη σπουδαιότητα της ιστορίας στη διδακτική διαδικασία και στην κατανόηση των μαθηματικών, να επισημάνει τη σημασία της αξιοποίησης των σημειωτικών εργαλείων για τη νοηματοδότηση των μαθηματικών εννοιών και όχι μόνο. Η εφαρμογή των επιστημονικών διατυπώσεων του Radford στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, διερευνάται μέσα από το διδακτικό σενάριο εκμάθησης της έννοιας της μεταβλητής από μαθητές δημοτικού σε ένα ελληνικό σχολείο. Μέσα από τη διδακτική διαδικασία που προτείνεται, καταδεικνύεται η οπτική του Radford για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το μάθημα των Μαθηματικών τόσο από το εκπαιδευτικό σύστημα, όσο και από τους άμεσα εμπλεκόμενους στη διδασκαλία. In the modern era of globalization, Information and Communication Technologies, and the wealth of information that is produced and diffused in every way and in every direction, the concepts of learning and knowledge are always at the center of interest. Modern man has a lot of resources to help enrich his learning abilities, gain more cognitive skills, develop, evolve and progress personally and professionally. In the present study, learning and knowledge are approached in the theoretical perspective of socio-cultural visions, which are a product of Vygotsky's social and psychological perceptions, and semiotic as a scientific branch of the representation of the external and internal world in order to signify it . The socio-cultural semiotics is the center of interest in the work, as defined, built and supported, both theoretically and by research, by Luis Radford. Emphasis is placed on combining Mathematical Education with the socio-cultural theories of learning and knowledge, highlighting the importance of history in the teaching process and the understanding of mathematics, highlighting the importance of the use of semiotic tools for the understanding of mathematics Concepts and not only. The implementation of Radford's scientific formalities in modern educational reality is explored through the teaching scenario of learning the concept of the variable from elementary students to a Greek school. Through the teaching process proposed, Radford's view of how the Mathematics course should be addressed by both the educational system and those, who are directly involved in teaching progress.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσημειωτικήen_US
dc.subjectκοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησηςen_US
dc.subjectεκπαίδευση των μαθηματικώνen_US
dc.subjectσημειωτικά συστήματαen_US
dc.subjectκοινωνική γνώσηen_US
dc.subjectμεταβλητέςen_US
dc.subjectμαθηματική/αλγεβρική γενίκευσηen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectsociolcultural theoriesen_US
dc.subjectLuis Radforden_US
dc.subjectmathematics educationen_US
dc.titleΗ σημειωτική κοινωνικοπολιτισμική θεωρία (Radford) και οι εφαρμογές της στο πεδίο της μαθησιακής- εκπαιδευτικής διαδικασίαςen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record