Παράλληλη Στήριξη στο Νηπιαγωγείο: «Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το ρόλο της παράλληλης στήριξης για μια επιτυχημένη ένταξη του παιδιού στο δημοτικό σχολείο»
Abstract
Η προσέγγιση της ενταξιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κάνει την εμφάνιση της μέσω της Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε αυτό τον τομέα είναι πολύ σημαντικός, καθώς μέσα από αυτό το πλαίσιο αναπτύσσεται η συμμετοχή όλων των παιδιών ασχέτων χαρακτηριστικών και ιδιαιτεροτήτων. Έτσι λοιπόν μία επιτυχημένη ένταξη έχει ως στόχο την ομαλή προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο, συνεπώς και στην κοινωνία. Η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει: α)Στην ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης για το ρόλο της προς τους μαθητές και β)Τον ορισμό της αντίληψης και τη σχέση της με την προσδοκία στο φάσμα των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης. Η έρευνα έλαβε χώρα κατά κύριο λόγο στο νομό Αττικής, εκτός από μία περίπτωση που ο εκπαιδευτικός καταγόταν και διέμενε στη Φλώρινα. Για την διάρθρωση των ερευνητικών ερωτημάτων επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα με τη χρήση ημι-δομημένων συνεντεύξεων . Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι απόψεις των νηπιαγωγών για τον ρόλο της Παράλληλης Στήριξης στην ομαλή ένταξη των παιδιών στο Δημοτικό σχολείο ,διαμορφώνονται ανάλογα με την περίπτωση του παιδιού .Πιο συγκεκριμένα το είδος και ο βαθμός της διαταραχής του παιδιού ,παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των εκπαιδευτικών και στην πρόοδο του παιδιού .Οι απόψεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να αλλάζουν ανάλογα και με την κατάρτιση και τις γνώσεις που έχουν καθώς και με την κατάσταση του παιδιού όπως προαναφέρεται . Τέλος , στόχος αυτής της έρευνας είναι να ενισχύσει την Παράλληλη Στήριξη , με αποτέλεσμα να μην αποτελεί πλέον ένα ξεχωριστό κομμάτι στα Γενικά σχολεία , αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης .The approach to inclusive education in Greece can be seen through the method of Parallel Teaching- Co- Teaching. The role of the educator in this field is very important as only through this can the participation of all children, regardless of characteristics and specific needs, develop. As a result, successful inclusion has, as a goal, the smooth adaptation of child in the school system and consequently in society. This specific research aims at: a) the presentation of opinions of educators in Parallel Teaching regarding the roles the play in their students lives, b) the definition of perception and its relation the range of the educators of Parallel Teaching. This research took place mainly in Attiki except for on case where the educator was from and live in Florina. In order to form the research questions quality research using semi- structured interview were used. The result of the research showed that the views of nursery school teachers on the role of Parallel Teaching in the smooth inclusion of students info elementary school are shaped according to each students specific situation. More specifically, the type and the level of disorder of the child play an important role in the management of the educator and the progress of the child. Opinions of educators seem to change according to the job training and the knowledge they have as ell as the specific condition of the child aforementioned. Finally, the aim of this research is to enhance Parallel Teaching so as to become a permanent fixture in schools and not just a special piece.