Αξιοποίηση ψηφιακής αφήγησης και απτικών διεπαφών για την διδασκαλία του πολλαπλασιασμού στην τρίτη δημοτικού
Abstract
Σκοπός της έρευνας ήταν να μειωθεί το πρόβλημα της μη καταμέτρησης του κρατουμένου με την χρήση των απτικών διεπαφών στην τρίτη δημοτικού. Συγκεκριμένα, έγινε προσπάθεια με την κατασκευή ενός βιντεοπαιχνιδιού και τη χρήση του από τους μαθητές, μέσω της πλακέτας makey – makey, να μάθουν να καταγράφουν και να υπολογίζουν τα κρατούμενα κατά την εκτέλεση και κατά την ολοκλήρωση της πράξης του πολλαπλασιασμού. Στην παρούσα εργασία αποσαφηνίζονται οι όροι των κλάδων των μαθηματικών και της πληροφορικής για την καλύτερη κατανόησή τους από τον αναγνώστη. Επιπλέον, παρουσιάζονται η κατασκευή της μακέτας, που βρίσκεται στο κύριο μέρος της εργασίας, καθώς και ο κώδικας που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του παιχνιδιού, ο οποίος βρίσκεται στο παράρτημα με τη μορφή εικόνων. Επίσης, αναλύονται τα αποτελέσματα τόσο των ερωτηματολογίων που δόθηκαν σε εκπαιδευτικούς για την ανίχνευση των προβλημάτων στην διδασκαλία του πολλαπλασιασμού όσο και της έρευνας που αφορά την καταμέτρηση και την καταγραφή των κρατουμένων πριν και μετά την παρέμβαση. Τέλος, γίνεται μια σύγκριση μεταξύ των τεστ που δόθηκαν στους μαθητές πριν και μετά την παρέμβαση καταλήγοντας με αυτόν τον τρόπο στο συμπέρασμα ότι υπήρξε σημαντική βελτίωση στου μαθητές που έπαιξαν το παιχνίδι, όσον αφορά την καταγραφή και την μέτρηση των κρατουμένων, κατά τη διαδικασία της πράξης του πολλαπλασιασμού.