Δημιουργική Γραφή και Μαθηματικά στην Προσχολική Εκπαίδευση: Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σχετικά με την Απαρίθμηση
Abstract
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται σε δύο ζητήματα: στη δημιουργική γραφή και στα μαθηματικά. Δύο έννοιες που φαινομενικά έχουν αρκετές διαφορές και αποκλίνουν αρκετά η μία από την άλλη μα είναι και οι δύο τόσο ενδιαφέρουσες για μελέτη στο χώρο της εκπαίδευσης. Αρχικά ως κυρίαρχη έννοια τονίζεται η λογοτεχνία στο νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια, η δημιουργική γραφή στο πλαίσιο της εκπαίδευσης παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τονίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού, η σημασία του στην όλη διαδικασία της λογοτεχνίας και κατ’ επέκταση της δημιουργικής γραφής. Το ερευνητικό κομμάτι της δημιουργικής γραφής σχετίζεται με μία δραστηριότητα μέσα από την οποία αναδεικνύονται ο αυθορμητισμός, η φαντασία και η εξερεύνηση. Δεύτερο σημαντικό κεφάλαιο της εργασίας είναι ο τομέας των μαθηματικών στην προσχολική ηλικία με την μέθοδο της απαρίθμησης. Αποτελεί θεωρητικό αλλά και ερευνητικό κομμάτι της εργασίας. Η ερευνητική προσέγγιση και των δύο θεμάτων αφορά μία συγκεκριμένη δραστηριότητα δημιουργικής γραφής και απαρίθμησης με τα αποτελέσματα - συμπεράσματα της που πραγματοποιήθηκε σε ένα νηπιαγωγείο της Βόρειας Εύβοιας. Η εργασία επιδιώκει να αναδείξει τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες των δύο κλάδων. Κλείνοντας, αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οι δύο αυτές δραστηριότητες συνδυάζονται, περικλείοντας και τους δύο επιστημονικούς χώρους σε έναν ενιαίο καταγράφοντας τα συμπεράσματα και τα αποτελέσματα τους. This thesis deals with two themes. Creative writing and mathematics. Two concepts that seemingly have many differences and they are divergent enough from each other but are both so interesting to study in education. Initially the basic concepts emphasize in the literature in kindergarten. Then creative writing in education takes a leading role. The role of education, the importance of the whole process of literature and the extension of creative writing is emphasized. The research topic of creative writing is associated with the emerge spontaneity, imagination and exploration. Second important part of the thesis is the field of mathematics in preschool age with the method of counting. The research approach both issues concern a creative writing activity and counting the results - conclusions held in a kindergarten in northern Evia. This work highlights the differences and similarities between the two sectors, literature and mathematics. In closing, it is examined the way in which these two activities combined, including both scientific areas demonstrating the conclusions and results