dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χρησιμότητα και τον τρόπο χρήσης των αυτοσχέδιων ιστοριών στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, με την ευρεία έννοια του όρου, οι αυτοσχέδιες ιστορίες ανήκουν στην οικογένεια των παραμυθιών. Για τον λόγο αυτό, θα ήταν χρήσιμο να αναλυθεί, αρχικά, ο όρος του παραμυθιού, το περιεχόμενό του, καθώς και τα χαρακτηριστικά, τα ενοιολογικά του στοιχεία και οι θεωρίες για την προέλευση του ίδιου. Στη συνέχεια, παραθέτονται οι λόγοι, για τους οποίους το παραμύθι, ως διήγημα, είναι σημαντικό μέσο διαπαιδαγώγησης και ανάπτυξης της ψυχοσύνθεσης και της νοημοσύνης του νεαρού ατόμου. Έπειτα, γίνεται σαφής ο διαχωρισμός του συγκεκριμένου όρου από αυτόν του μύθου και του θρύλου, ενώ αναφέρονται και τα είδη του πρώτου. Τα προαναφερόμενα αποτελούν μέρος του πρώτου κεφαλαίου, ενώ στη συνέχεια εξετάζεται παρατεταμένα η ανάπτυξη της γλωσσικής καλλιέργειας, είτε πρόκειται για γραπτό, είτε για προφορικό λόγο, μέσα από δραστηριότητες λογοτεχνικού τύπου, ειδικότερα παραμυθιών, σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο ( ΔΕΠΠΣ ). Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, αναλύεται ο ρόλος των αυτοσχέδιων ιστοριών στη βιωματική προσέγγιση της μάθησης, καθώς και η σύνδεση και η αλληλεπίδρασή τους με την δημιουργικότητα, από την οποία διακατέχεται με ξεχωριστό τρόπο κάθε παιδί. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι αυτοσχέδιες ιστορίες, μέσα από την χρήση και την αφήγηση των παραμυθιών, ανήκουν, σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ, στην μαθησιακή περιοχή της γλωσσικής καλλιέργειας και ανάπτυξης. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρ' όλα αυτά, επιχειρείται η σύνδεση των αυστοσχέδιων ιστοριών με άλλες μαθησιακές περιοχές, όπως αυτές των μαθηματικών, της έκφρασης και του περιβάλλοντος. Τέλος, περιγράφονται μερικές βιωματικές δραστιριότητες από προσωπική εμπειρία πρακτικής άσκησης στο έκτο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Φλώρινας (2017).This assignment concerns with the usefulness and the method of use of improvised storied in kindergarten. In specific terms, improvised stories in a broader sense, belong to the family of fairy tales. For this reason, it would be useful to firstly analyze the definition of fairy tales and their content and their characteristics, conceptual elements and theories of its origin as well. As it can be seen, the reasons why fairy tales as short stories, are important means of education and development of the psyche and intelligence of a young person are presented subsequently. In addition, a distinction between this specific definition and the definition of the myth and the legend is drawn whereas the types of the former are mentioned. The above mentioned are part of the first chapter and subsequently, the development of language cultivation both written and oral through literature activities, especially fairy tales will be looked at according to Single Cross-thematic Framework of the Study Programme for kindergartens.( SCFSP).in the last and third chapter, the role of improvised stories in the language experience approach is analyzed as well as their connection and interaction with creativity by which every child is overcome in a special way. As it was mentioned above, according to SCFSP, improvised stories through the use and narrative of fairy tales belong to learning area of language cultivation and development. Nevertheless, in the third chapter, it is attempted to link improvised stories with other learning areas such as the ones of mathematics, expression and environment. Finally, some experience activities from personal experience during my internship at the 6th all-day schooling Kindergarten of Florina (2017) are described. | en_US |