Το φαινόμενο της προσφυγιάς μέσα από ένα παραμύθι. Ανάλυση περιεχομένου eTwinning που υλοποίησαν το 8ο, 11ο νηπιαγωγείο Φλώρινας και το ολοήμερο νηπιαγωγείο Βεύης
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα «Το φαινόμενο της προσφυγιάς μέσα από ένα παραμύθι. Ανάλυση περιεχομένου eTwinning που υλοποίησαν το 8ο, 11ο νηπιαγωγείο Φλώρινας και το ολοήμερο νηπιαγωγείο Βεύης», περιλαμβάνει το κοινωνικό φαινόμενο της προσφυγιάς, το οποίο προβάλλεται μέσα από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning «Παιδικά Δικαιώματα - Έχω κάτι να σου πω… έχω δικαίωμα και εγώ…». Μία από τις κυριότερες δραστηριότητες αυτού του προγράμματος είναι το παραμύθι «Το αηδόνι με τις δύο πατρίδες» μέσα από το οποίο αναλύεται ένα από τα πιο σκληρά φαινόμενα, η προσφυγιά.
Μέσα στην εργασία περιλαμβάνονται, επίσης, κάποιες βασικές έννοιες, όπως της παιδικής λογοτεχνίας, του σχολείου, της κοινωνίας, των κοινωνικών φαινομένων (προσφυγιά, πόλεμος, ειρήνη κ.α.) για την κατανόηση του αντικειμένου και κάποιες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό την προβολή της ειρήνης, της ισότητας και των παιδικών δικαιωμάτων.
Σκοπός, λοιπόν, αυτής της εργασίας, προβάλλοντας αυτό το Πρόγραμμα, είναι αφενός να συνειδητοποιήσει κανείς τα κοινωνικά φαινόμενα του πολέμου, της ειρήνης και της προσφυγιάς που ταλανίζουν πολλά μέρη του κόσμου καθώς και να κατανοήσει τα Παιδικά Δικαιώματα και αφετέρου να ενημερωθεί για την εξέλιξη της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.This dissertation named ‘The phenomenon of migration through a fairy tale. An eTwinning project carried out by the 8th and 11th nursery schools in Florina and the all-day nursery school in Vevi’, illustrates the social and multilateral concept of immigration, which is promoted through the European project ‘e-Twinning’, ‘Children’s Rights- "I want to tell you something...I have rights too!"’.
One of the most fundamental concepts of this programme is a fairy tale roughly translated as ‘The nightingale with the two home countries’ which analyses one of the harshest social phenomena: human migration.
The dissertation also includes the principles of basic concepts including those of literature, schooling, social phenomena (such as immigration, war, peace etc.) in order to understand the objectives and those activities that took place aiming to promote peace, equality and children’s rights.
The main purpose of the dissertation, with the promotion of this project, is on the one hand, to make the reader aware of the social phenomena of war and immigration which both agonise many places around the globe and, at the same time, to perceive and comprehend Children’s rights. On the other hand, it aims to apprise the reader of the advancement of technology in the process of teaching