Πότε ο πολλαπλασιασμός μεγαλώνει; Μια διδακτική παρέμβαση με τη χρήση επιτραπέζιου παιχνιδιού με κάρτες
Abstract
Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως σκοπό να εξετάσει κατά πόσο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί η παρανόηση ότι ο πολλαπλασιασμός πάντα μεγαλώνει τους αριθμούς με τη χρήση ενός παιχνιδιού με κάρτες που σχεδιάστηκε. Η υπόθεση της έρευνας που ακολουθεί είναι ότι η χρήση του παιχνιδιού θα βοηθήσει στην αναδιοργάνωση των ιδεών των μαθητές που θεωρούν ότι ο πολλαπλασιασμός πάντα μεγαλώνει και η διαίρεση πάντα μικραίνει τους αρχικούς όρους της πράξης. Στην διαδικασία αυτή, συμμετείχαν μαθητές εννέα έως δεκατριών ετών. Τα παιδιά αυτά έπαιξαν το παιχνίδι είτε με κάποιο άλλο παιδί είτε με την ερευνήτρια. Επιπλέον, συμπλήρωσαν δύο τεστ πριν και αμέσως μετά το παιχνίδι, τα οποία ορίστηκαν ως ερωτηματολόγια προ-ελέγχου και μετάελέγχου αντιστοίχως με ισάριθμες ερωτήσεις. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας οι μαθητές σημείωσαν βελτίωση, γεγονός που καθίσταται φανερό από το μεγαλύτερο ποσοστό σωστών απαντήσεων στα ερωτηματολόγια μετά-ελέγχου σε σχέση με τον προ-έλεγχο. Επίσης αξιοσημείωτη είναι η αύξηση στον μετά έλεγχο των ποσοστών στις απαντήσεις που δεν είναι συμβατές με τις διαισθητικές πεποιθήσεις των παιδιών ότι ο πολλαπλασιασμός μεγαλώνει και η διαίρεση πάντα μικραίνει. Τα αποτελέσματα αυτά μας κάνουν αισιόδοξους για τη χρήση του παιχνιδιού ως εκπαιδευτικό υλικό που θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές να αναδιοργανώσουν τις πεποιθήσεις τους ότι ο πολλαπλασιασμός μεγαλώνει και η διαίρεση μικραίνει. This study investigates whether a teaching intervention with the use of a card game that was designed could help students reorganize their misconception that "multiplication makes bigger and division makes smaller". In this process, students from nine to thirteen years of age were involved. The sample of these children had the opportunity to play the game with either another child or the researcher. In addition, they completed two tests before and immediately after playing the game, which were defined as pre-test and post-test questionnaires respectively included the same number of questions. As the results of the survey show, students have experienced a significant improvement, as evidenced by the highest percentage of correct answers to the pre-test and posttest questionnaires as it is remarkable to increase rates in responses that are incongruent with the intuitive beliefs that "multiplication makes bigger" and "division makes smaller". The results of the research indicate that the specific game could be used as educational material that could help students correct their misconceptions considering the results of operations.