dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία διεξήχθη στο παιδαγωγικό τμήμα νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Φλώρινας με θέμα την ειδική αγωγή. Είναι ερευνητική και εστιάζει στις απόψεις των νηπιαγωγών για τον διαφοροποιημένο τρόπο μάθησης σε παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρωτίστως, κάνει αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο που σχετίζεται με την ειδική αγωγή και τα παιδιά που συμπεριλαμβάνονται σε εκείνη. Στην συνέχεια, αναλύεται η σύνδεση της ειδικής αγωγής με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και ολοκληρώνεται με την έρευνα που αναπτύσσεται μέσω του ερωτηματολογίου για τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών όταν στην τάξη φοιτούν άτομα που εντάσσονται στην ειδική αγωγή. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε για να αναλυθεί το πλαίσιο της ειδικής αγωγής καθώς και για την λήψη και μελέτη των απόψεων που διατυπώνουν για εκείνη οι ήδη εργαζόμενοι νηπιαγωγοί. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε εστίασε αρχικά στην ειδική αγωγή αναλύοντας τον ορισμό της, την ιστορική της εξέλιξη, τις κατηγορίες της και τα εκπαιδευτικά συστήματα που την περιβάλλουν. Ακολούθησε η συσχέτιση της με το ΔΕΠΠΣ και η ερευνητική μεθοδολογία που είχε ως βασικό άξονα τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών για εκείνη. Ολοκληρώνοντας την, συμπεραίνεται πως οι περισσότεροι νηπιαγωγοί πιστεύουν ότι τα παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν στο γενικό σχολείο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες τους αλλά πιθανόν να είναι καλύτερο να φοιτούν σε ειδικό. Επιπροσθέτως, θεωρούν πως οι παροχές και οι υλικοτεχνικές υποδομές δεν πληρούν της ανάλογες προϋποθέσεις και πως οι ίδιοι θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένη εκπαίδευση. This thesis took place in Department of Primary Education, Faculty of Early Childhood Education, Florina and its topic is about special education. This thesis researches and analyses the early childhood teachers’ opinions about the differentiated ways of learning of disabled children with special education needs. Primarily, points out the theoretical framework of special education, as long as, the children included in it. Furthermore, this thesis analyses the connection between special education and the Cross – Thematic Curriculum and concludes with the surveys via questionnaires about the early childhood teachers’ perception when they teach children with special needs. The purpose of this thesis is to present and analyse the special education framework and collect and examine the experiences and opinions of the working early childhood teachers. The methodology that is applied initially focuses on special education by analysing its definition, it’s historically development, its categories and the education systems that includes it. Moreover, the correlation between special education and Cross – Thematic Curriculum is analysed as well as the research methodology that had as its focus the perceptions of the early childhood teachers about special education. This thesis concludes that most of early childhood teachers believe that disabled children or children with special education needs are capable of attending a non-special education school, depending on their needs and particularities, but it is possible that it would be better for those children to attend a special education school. Furthermore, they believe that the supplies and facilities provided for this cause, they are not enough and they need to have for themselves a more specialized education. | en_US |