Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφία Αυγητίδου
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Γεωργία
dc.date.accessioned2017-07-21T15:45:02Z
dc.date.available2017-07-21T15:45:02Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/719
dc.description.abstractH παρούσα εργασία διερευνά τις ενέργειες της νηπιαγωγού και τις συσχετίζει με τα δεδομένα παρατήρησης της δράσης των παιδιών. Ακόμη, διερευνά κατά πόσο η εκπαιδευτικός στοχεύει στη συνεργατική μάθηση των παιδιών, είτε στο ελεύθερο είτε στο οργανωμένο παιχνίδι και προτείνει τρόπους οργάνωσης δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016 – 2017 σε ένα δημόσιο σχολείο προσχολικής εκπαίδευσης στη Φλώρινα. Η μέθοδος διερεύνησης ήταν η ποιοτική προσέγγιση και συγκεκριμένα, η μελέτη περίπτωσης. Εργαλεία της έρευνας ήταν η συμμετοχική παρατήρηση των οργανωμένων δραστηριοτήτων και του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών καθώς και ο ρόλος και οι πρακτικές της νηπιαγωγού σχετικά με την ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης. Πραγματοποιήθηκε καταγραφή 10 χαρτών (έναν για κάθε μέρα) για το ελεύθερο παιχνίδι αλλά και τις οργανωμένες δραστηριότητες, με σκοπό να δούμε κατά πόσο τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους και αν ο ρόλος της νηπιαγωγού είναι βοηθητικός/διευκολυντικός και στοχεύει στη συνεργασία ανάμεσα στα νήπια. Η μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων που προέκυψαν ήταν ποιοτική, καθώς τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν χωρίστηκαν σε πίνακες και κατηγορίες βασισμένα στον σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν πως τα παιδιά δεν γνωρίζουν τον τρόπο που μπορούν να συνεργαστούν και γι' αυτό το λόγο δημιουργούνται εντάσεις μεταξύ τους, κατάσταση που υπογραμμίζει πως οι ενέργειες της νηπιαγωγού δεν αποβλέπουν στη δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής, επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας ανάμεσα στα παιδιά. Η εκπαιδευτικός στο ελεύθερο παιχνίδι όπως και στις οργανωμένες δραστηριότητες στοχεύει περισσότερο στην τήρηση των κανόνων από τα παιδιά και στην ευταξία μέσα στο νηπιαγωγείο. Ακόμη, στα αποτελέσματα προτείνονται τρόποι έμμεσης παρέμβασης της εκπαιδευτικού για την ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης και εξασφάλισης ενός κλίματος αποδοχής και θετικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών. This paper investigates the actions of early childhood teacher and correlates with the observation data of children. Further, explores whether the educator is aimed at cooperative learning of children, either in free or in an organized play and suggests ways of organizing activities for strengthening. The survey was conducted during the school year 2016-2017 at a public preschool education in Florina. The investigative method was qualitative approach and more specifically, the study completion. Research tools were the participatory observation of organized activities and free play of children as well as the role and practices of the early childhood teacher on the strengthening of cooperative learning. It was held a record of 10 charts (one for each day) for the free play but also organized activities in order to see whether children work together and whether the role of early childhood teacher is auxiliary and aims in cooperation among infants. The method of analyzing the data obtained were qualitative, as the data used were divided into tables and categories based on purpose and exploratory questions of the research. The results of research showing that children do not know how they can work together and therefore tensions are created between them, a situation that underscores how the early childhood teacher's actions do not aim to create a climate of acceptance, communication, interaction, and cooperation among children. The educator in free play as in organized activities aims more in children following the rules and in good order inside the pre-primary school. Yet, the results suggested ways of indirect intervention of the teacher for the strengthening of cooperative learning and ensuring a climate of acceptance and positive relationships among children.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσυνεργατική μάθησηen_US
dc.subjectαποδοχήen_US
dc.subjectσυνεργασίαen_US
dc.subjectcooperative learningen_US
dc.subjectacceptanceen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.titleΣυνεργατική μάθηση - τρόπος οργάνωσης των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείοen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record