dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη δημιουργική γραφή και τη σύνδεσή της με τη διδασκαλία των λογοτεχνικών κειμένων. Αρχικά παρουσιάζεται πολύ ευσύνοπτα ένας νέος όρος, η «δημιουργική γραφή», στα πλαίσια της βιωματικής, διερευνητικής μεθόδου προσέγγισης της διδασκαλίας, ο οποίος συνδυάζει το παιχνίδι με τη μάθηση. Εν συνεχεία αξιοποιούνται τα πορίσματα από τη διεθνή βιβλιογραφία για τη δημιουργικότητα, όπως αυτή έχει εξεταστεί σε ψυχολογικό επίπεδο, και επιχειρείται να οριοθετηθεί το κατάλληλο (υποστηρικτικό) πλαίσιο για το σχεδιασμό διδακτικών πρακτικών στο χώρο της ποίησης για παιδιά. Με την εισαγωγή τεχνικών παιχνιδιού στις διαδικασίες μάθησης επιτυγχάνεται η σύνθεση της φαντασίας και της πραγματικότητας. Τα παιδιά μέσα από τη σύνθεση και ανασύνθεση πληροφοριών δημιουργούν νέες πρωτότυπες σκέψεις και ιδέες.
Επιπλέον, στην εργασία αναλύεται η σημασία ένταξης των ΤΠΕ στη σύγχρονη διαπολιτισμική εκπαίδευση και η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής τους χρήσης. Στόχο αποτελεί η ενημέρωση για τη σπουδαιότητα της δημιουργικής γραφής στο σχολείο, ώστε να σχηματιστεί μια εκπαίδευση που εξοικειώνει τους μαθητές με τα λογοτεχνικά κείμενα, με αποτέλεσμα την πρόσληψη των κειμενικών νοημάτων, τον τρόπο ερμηνείας τους μα και τη μέθοδο παραγωγής προσωπικών κειμένων, μέσα από την εισαγωγή και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ακολουθεί μια σύντομη αναφορά των θεωριών μάθησης, πάνω στις οποίες στηρίζεται η ένταξη των ΤΠΕ στο σχολείο, δηλαδή το φάσμα των λογοτεχνικών θεωριών της πρόσληψης ή αναγνωστικής ανταπόκρισης. Στόχος είναι ο συνδυασμός όψεων από τις θεωρίες αυτές και κυρίως η έρευνα στην πράξη των δυνατών και αδύνατων σημείων τους, πάντα σε σχέση με την περιοχή της δημιουργικής γραφής. Καταληκτικά επισημαίνονται τα αποτελέσματα του ρατσισμού και των στερεοτύπων στο χώρο του σχολείου και κατατίθενται προτάσεις για την άρση του φαινομένου στα πλαίσια της διαπολιτισμικής πραγματικότητας.This dissertation explores creative writing and its connection with the teaching of literary texts. Initially, a new term, "creative writing", is presented very succinctly in the context of the experiential, exploratory approach to teaching, which combines the game with learning. Then, the findings from the international bibliography on creativity, as examined at a psychological level, are being exploited and attempting to delineate the appropriate (supportive) framework for the design of teaching practices in the field of poetry for children. By introducing game techniques into learning processes, the synthesis of imagination and reality is achieved. The children through the synthesis and reconstruction of information create new original thoughts and ideas.
In addition, the work analyzes the importance of integrating ICT into modern intercultural education and the effectiveness of their educational use. The aim is to inform about the importance of creative writing at school in order to form an education that familiarizes students with the literary texts, resulting in the recruitment of textual meanings, the way of their interpretation and the method of producing personal texts, through Introduction and use of ICT in the educational process.
The following is a brief mention of learning theories on which the integration of ICT into school is based, that is the range of literary theories of recruitment or reading response. The aim is to combine views from these theories and, in particular, to research in practice their strengths and weaknesses, always in relation to the area of creative writing. Finally, the results of racism and stereotypes in school are highlighted and proposals are made to remove the phenomenon in the context of intercultural reality. | en_US |